|
forsinkelse af lyd efter skift til oled |
Besvar |
Forfatter | |
Jacobtoft
Super bruger Oprettet: 28-September-2008 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 381 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-November-2021 kl. 22:49 |
Vi har netop skiftet tv fra plasma til oled - begge Panasonic - og oplever nu en forsinkelse mellem Apple TV’ets optiske udgang og hdmi til tv. Apple TV er også en ældre sag - en 3'er. Vi kommer altså fra en tidlig version hdmi, som fungerede perfekt i sync med den optiske udgang til en stereoforstærker samtidig med plasma'et.
Vi bruger tv’et som en falsk centerhøjttaler. Funktionen er vigtig/meget rar at have, når vi ser film, så vi vil meget gerne have sync tilbage.
Kan det være de forskellige hdmi versioner, der gør forskellen, sådan at jeg kan komme omkring problemet ved at skifte til et atv 4k v2, eller er der noget, jeg har overset et sted? Forsinkelsen sker på tv’et - den optiske udgang er en my hurtigere. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er billedbehandlingen i tv’et der forsinker billede og lyd.
Når du får dig en ATV4, kommer du ikke til at opleve det, for den har ingen optisk udgang og du kan dermed ikke få lyden over i receiver udenom tv, med mindre ar du kobler ATV til receiver og derfra sender lyd og billede videre til tv. Klaus
|
|
Jacobtoft
Super bruger Oprettet: 28-September-2008 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 381 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke en receiver, og min forstærker er en ældre een af slagsen, så ifølge din beskrivelse vil problemet stadig være der, selvom jeg skifter til en atv 4 og bruger en hdmi splitter med optisk ud efter atv. Æv, mindre smart med et nyt tv.
Redigeret af Jacobtoft - 19-November-2021 kl. 06:10 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har dit tv ikke optisk ud?
Eller ARC, så du kan trække lyden ud af tv’ets hdmi ind/udgang? Klaus
|
|
Jacobtoft
Funktioner
Tak(0)
|
jo, der er både arc og optisk ud, men atv har 8 meter hdmi op til tv. Du har nok ret i, at det er den eneste løsning, for jeg kan ikke indstille forsinkelse på preamp’en. Gang i søgefjederen!
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |