|
Har et LYD problem jeg ikke kender løsningen på... |
Besvar |
Forfatter | |
Aarestrup
Bruger Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-April-2012 kl. 18:20 |
Nogle programmer f.eks. DR1 sender fint lyd til min surround forstærker. Andre programmer f.eks. VH1 sender kun lyd i ca 2sek til
forstærkeren – derefter er den tavs. Anlægget er koblet således op; Video+Lyd fra YouSee boks til TV via HDMI – Lyd fra TV sendes
via COAX til surround forstærker.. Notice; Jeg har lagt mærke til at Volume og lyd format indstillinger på YouSee boksen kun har betydning på VH1 "puljen" af kanaler. DR1 "puljen" af kanaler påvirkes ikke hvis f.eks. volumen sættes til 0% Begge "puljer" altså alle YouSee kanalerne - virker fint med LYD på TVet Hvad er forskellen på de 2 puljer af kanaler – sådan lydmæssigt? Hvorfor spiller VH1 puljen kun lige 2 sekunder på forstærkeren…? Redigeret af Aarestrup - 06-April-2012 kl. 18:43 |
|
larsvj
Super bruger Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 429 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. Er Yousee boksen sat til "Surround lyd" eller "Auto/Edid ??
2. Er forstærkeren sat til Auto genkend af Digital signal eller ??
3. Er dit TV sat til at videresende PCM eller BitStream lyd ??
4. Hvilket fabrikat er dit TV ??
5. Hvilket fabrikat er din Surround forstærker ??
DR1 sender i Surround, VH1 sender i Stereo
Samsung Boksen skruer kun lyd op/ned ved Stereo programer...
Det blev til flere ? end du kan svare på hurtigt... Verden er ond...
|
|
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
|
Aarestrup
Funktioner
Tak(0)
|
hehe - ja, se bare på påakevejret. Det er sku ondt!!
1; Surround Lyd (har prøvet de forskellige mulighedder) 2; Auto (har prøvet manuelt justering) 3; Tror ikke det kan vælges - og ved ikke hvad den kører... 4; Philips 37pf9731d (gammel slæde!) 5; Sony str-da 1200ES (også gammel slæde )
|
|
Cetigo
Ny bruger Oprettet: 11-April-2012 Sted: Lyngby, Danmark Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Allan
Fik du det til at virke? Jeg har KÆMPE problemer med lyden på mit Yousee. Kan det være rigtig den skruer op for lyden på mit Sony anlæg når der kommer reklammer? Mvh Niclas |
|
Her kan du se det firma jeg arbejder i ved at besøge hjemmesiden her: www.flyttefirmaet.dk
|
|
Aarestrup
Funktioner
Tak(0)
|
Det problem jeg stod med er løst ved at koble anlægget anderledes op. Det var TVet som var fejlkilden i det opr. setup. Det skal forhåbentligt snart udskiftes med TVet fra konkurrencen her på siden Mht.
til den oplevelse du beskriver... Jeg tror næppe at din Sony amp bliver
"bedt" om at skrue op for lyden, den kan ikke lade sig gøre...
derimod er det et velkendt issue at nogle kanaler, naturligvis med vilje, sender
reklameblokkene ud i et højere lydniveau, for at sikre at de har de potentielles
kundes fulde opmærksomhed. Værst hjemme hos os er Disney Channel –
reklameblokkene nærmest eksploderer i lydniveau. Vh Allan. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |