|
XTZ spirit højtalere |
Besvar |
Forfatter | |
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2040 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: i går kl. 06:24 |
Jeg købte i januar 2 stk. Spirit 6 som skulle fungere som TV lyd.
Jeg blev opmærksom på dem i et indlæg herinde og valgte at købe dem. Jeg kan se dengang i indlæget at jeg også skrev at jeg synes ikke de lød godt. De mangler dynamik og diskant.. De lyder bare alt for mørke. I går pillede jeg dem så ned... jeg orkede bare ikke at høre på dem mere. Jeg har så testet dem med forskellige forstærkere, fordi jeg ikke kan forstå de lyder "så ringe" og de spiller heller ikke særlig højt.. Jeg har haft mindre og billigere højtalere som spillede bedre (Argon Audio). Er der andre end mig som er dybt skuffet over disse højtalere?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad bruger du af forstærker til dem. .
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg ikke brugt mine siden vi flyttede men, jeg synes der var rigeligt med lyd i til min bio. Brugte dem som LSR bag et audiotransparant lærred ig de blev drevet af en SR7008 marantz
Jeg har dog ikke brugt dem til TV lyd alene.
|
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2040 |
Funktioner
Tak(0)
|
prøvede forskellige.. som sagtens kan drive meget større gulvhøjtalere.
jeg ved så ikke om de XTZ er meget svære at drive, men det giver vel ingen mening. Jeg har forsøgt placeringsmæssigt at placerer dem noget mere i ørehøjde.... det giver dem et løft trods alt.. men synes stadig detaljerne mangler. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |