recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sw updates på mandage..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsw updates på mandage..?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Andre lande? Bare fordi YouSees boks ikke kan er det jo ikke ensbetydende med at man ikke kan få en boks herhjemme der kan.

ja men nu havde jeg lige linket ved hånden....
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 20:31
Jo, men du fik det bare til at lyde som om at YouSees boks er eneste mulighed i DK.

Til Brasch kan jeg i øvrigt sige at Samsung er inde over og har også en del af skylden for forsinkelsen.
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 08:58

Jo, men du fik det bare til at lyde som om at YouSees boks er eneste mulighed i DK. 

Lunddal, dén bemærkning gjorde mig meget nysgerrig - hvad mener du? hvilke andre alternative har jeg når jeg er youseekabel-kunde med en anden hd-boks løsning end yousee's? (må ikke sætte parabol op pga lokale servitutter)

kender ikke selv til andre løsninger - andet end en multimediecenter pc, og der er jeg noget tilbageholdende.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 11:09
Der en del tv med indbyggede DVB-C tuner, og derudover er der bl.a. bokse fra Vantage og Humax.
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 11:41

Der en del tv med indbyggede DVB-C tuner, og derudover er der bl.a. bokse fra Vantage og Humax.

Tak. Ok - så er det en sandhed med modifikationer at yousee ikke er det eneste alternativ - det kommer så an på hvilke behov man har.

Jeg har et fremragende fjernsyn, så det skal ikke udskiftes.

Humax ser iflg www.humaxdigital.dk ikke ud til at have dvb-c bokse.

Vantage ser ikke ud til at have bokse med dvb-c som har to tunere, og som dermed kan optage imens man ser.

Så er man tilbage til en mediecenter pc løsning (i mit tilfælde)  - hvis man ikke  vil finde sig i yousee monopolistiske adfærd - igen selvfølgelig afhængig af hvilke behov man har, om man vil have mere end 1 tuner, harddisk, osv.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 11:50
Humax' hedder PR-HD1000C og bl.a. brugeren fast2night her på recordere.dk har en Vantage.

Derudover er Dreambox vist også på trapperne.

YouSee ville opføre sig monopolistisk hvis de ikke tillod andre løsninger end deres egne, men det gør de jo netop.

At der så ikke eksisterer så mange bokse er jo ikke deres skyld.
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 15:37

Humax' hedder PR-HD1000C og bl.a. brugeren fast2night her på recordere.dk har en Vantage.

Derudover er Dreambox vist også på trapperne.

YouSee ville opføre sig monopolistisk hvis de ikke tillod andre løsninger end deres egne, men det gør de jo netop.

At der så ikke eksisterer så mange bokse er jo ikke deres skyld.

Tak for yderligere info - spændende, det vil jeg checke ud.

Med monopolistisk adfærd, mener jeg ikke det bogstavelige i ordet, for så er det jo det med at have eneret.

Det jeg mener, og som jeg egentlig også tror du er klar over at jeg mener..., er at deres adfærd kan til tider give indtryk at de ikke har konkurrenter - i forhold til ikke at holde løfter, være helt utrolig lang tid om at tage ansvar for egne fejl, osv osv. Ligesom feks det hedengangne KTAS's renommé - det var så i monopolets tid, i ordets bogstavelige forstand.

Jeg synes at det virker på en del områder som om, at KULTUREN fra monopolets tid endnu ikke er væk - og det opfatter jeg som kunde, som et problem.

Det vil være i alles interesse, tror jeg, om netop flere konkurrenter ville byde sig til på hdboks-markedet herhjemme. Det ville være sundt for yousee på den måde yderligere at blive tvunget til at hæve kvalitetsstandarderne indenfor ledelse, produktion, udvikling og kundeservice - det ville gavne os som kunder at have flere reelle alternativer osv.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu