recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan virker fibernet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan virker fibernet?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2023 kl. 18:49
Der er jo ikke et fint hul til kabler i teknikskabet
Skal det så stå lidt åbent permanent?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2023 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Der er jo ikke et fint hul til kabler i teknikskabet
Skal det så stå lidt åbent permanent?

Er der ikke trukket tomrør rundt i lejligheden?

Mine forældre flyttede ind i et nybygget rækkehus. Her er der fra teknikskabet ført tomrør rundt til forskellige steder i lejligheden, så der kan trækkes kabel.

Ellers ja - så ska lågen stå åbent - eller du skal lave et hul i skabet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2023 kl. 09:03

Jeg er på nu
Hastigheden er langt under 100 Mb - skulle være 300 Mb
Den er nok meget højere med netværkskabel fra router til PC
Men her går det galt for mig: Skær det ud i pap Embarrassed
Lige nu står routeren i lukket teknikskab tilsluttet fiberboks med et kort kabel
Hvis router skal tilsluttes PC med et netværkskabel skal den vel ud af teknikskabet... men hvad så med det korte kabel mellem router og fiberboks?

Du skriver det er en gammel stationær. Måske kan dit netværkskort i den kun trække 100 Mbps. Eller måske er dit kabel et ældre der er begrænset til 100. Kablet skal minimum være cat5e. Og ikke kun cat5. 

Redigeret af OleA - 03-Marts-2023 kl. 09:04
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2023 kl. 09:12
God pointe
PC er til salg, skal have ny
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2023 kl. 10:03

God pointe
PC er til salg, skal have ny

Hej.

Der er ingen grund til at købe en ny PC. Du kan nøjes med et nyt hurtigere netværkskort.
Hvis du oplyser mere om din PC, eller sender et billed af indmaden, hvor vi kan se hvilken type indstikskort, kan vi råde dig.
De koster fra 79,- kroner.

Hvis du alligevel skal have en ny PC. Åbner Power en ny forretning i dag, med tilbud i hele landet.
De har 30 dage returret. Her er et link:

Og

Fredag d. 3/3 slår Elgiganten dørene op til deres nye varehus i Thisted.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-Marts-2023 kl. 10:05
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2023 kl. 22:16
Hvis manden har et 100 Mbit netkort, så skal computeren nok udskiftes alligevel.

Man har ikke kunne købe stationære computer med 100 Mbit de sidste 10-15 år Shocked
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2023 kl. 12:51

Jeg er på nu
Hastigheden er langt under 100 Mb - skulle være 300 Mb
Den er nok meget højere med netværkskabel fra router til PC

Den trådløse hastighed afhænger af mange ting, men umiddelbart lyder det til, at du har en ældre bærbar, hvor netkort kun er 100Mbit.

Citér
Men her går det galt for mig: Skær det ud i pap Embarrassed
Lige nu står routeren i lukket teknikskab tilsluttet fiberboks med et kort kabel
Hvis router skal tilsluttes PC med et netværkskabel skal den vel ud af teknikskabet... men hvad så med det korte kabel mellem router og fiberboks?

Det "korte kabel mellem router og fiberboks" er din forbindelse ud i verden. Den er kablet fra fiberboks, til WAN porten i routeren.

Hvis du vil kable videre til din PC, skal du have et kabel fra en LAN port i routeren, og til din PC.

Der skal altså 2 kabler i routeren, hvis du vil kable PC'en også.

Redigeret af zulfo - 08-Marts-2023 kl. 12:53
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu