recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay fra iPhone til Marantz dur ikke!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay fra iPhone til Marantz dur ikke!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay fra iPhone til Marantz dur ikke!
    Sendt: 10-Maj-2023 kl. 14:09
Erfaring fra andre Marantz reciever ejere søges.

Har en SR7011, som har virket fint med Airplay tidligere. Og nu vil den ha en kode, som jeg ikke aner en klap om hvor findes. Så Airplay fungerer ikke mere Cry

Redigeret af Munch - 10-Maj-2023 kl. 14:10
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 15:20
Jeg har Googlet lidt, og fundet et indlæg i en tråd fra 2020, med samme problem som dit. En bruger med en SR6013, fik pludselig beskeden indtast password til Airplay.
Han har i tråden oplyst, at det der skabte problemet var HEOS :
“Hi Chris, thanks for the revert, problem sorted, it was my HEOS app where details for IP address got deleted, that’s why prompt for password.”
Dette er fundet i en nyere tråd :
You need to do a Network reset of your receiver (see your Marantz or Denon manual).

Something like input channel to "online music" or "heos" and press "back" and "enter" for 3 seconds.

After that (it takes a while) and reconfig of the network settings Airplay worked again for my case.”

Redigeret af JeTex - 10-Maj-2023 kl. 15:24
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 16:04
Oh mange tak Jetex, det vil jeg prøve. Wink

Har faktisk lige downloaded Heos app for et par dage siden, men ikke fundet noget jeg kunne sætte fingeren på. Har slet ikke brug for Heos funktioner, så undrer mig at der er der jeg skal tage fat.

Til gengæld håber jeg det hjælper med en reset af Network. 

Der kommer åbenbart ikke flere opdateringer til SR7011, som er fra 2017. Der var ellers nye opdateringer ca 6 gange årligt, og på et tidspunkt virkede wifi ikke. Det kom dog tilbage med en opdatering senere, og var ret irriterende at undvære, når kabling ikke er muligt.

PS: Har også lige checket om wifi skulle være stået af igen, men Tune-in går fint igennem med Radioswissjazz, min yndlingsstation Approve
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu