|
Kan ikke få adgang til NAS |
Besvar |
Forfatter | |
cmnielsen
Super bruger Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Maj-2023 kl. 09:09 |
Hej Recordere. Jeg har haft pakket min PC og Synology 718+ NAS ned i en uges tid. Efter
det er sat op igen, kan jeg ikke få adgang til min NAS via computeren
(windows 10). Hvis jeg vælger at logge ind via webmanageren, så er der
ingen problem.
Hvordan får jeg igen adgang vil stifinder? Når jeg forsøger at logge
ind, får jeg en meddelelse om "\\Diskstation 718 er ikke
tilgængelig............." Se billedet. Jeg synes jeg har forsøgt alle de løsninger jeg kan finde via Google.
Gode råd er velkomne.
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(1)
|
Har du prøvet med op adressen på din mas i stedet for navnet?
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
cmnielsen
Super bruger Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan kun finde en ip v6 adresse, ala fe80::211:32ff:fe79xxxxxxx/64 som jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere i forhold til #1 ? |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hej. Hvis du har en Google mobiltelefon, kan du downloade denne gratis App og se din ip v4 for din NAS: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Maj-2023 kl. 10:47 |
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(1)
|
Synology har et program som hedder Sonology Assistant som du kan bruge til at finde din nas på netværket:
Du har nok ikke sat din NAS op til at køre statisk IP og når den så har været slukket i en uge har den fået ny IP via DHCP i din router. Fremadrettet så sæt en statisk ip op til din nas server og vend dig til at bruge det i stedet for hostnamet. Her er en lille guide: Alternativt kan du også gå ind i din router og se hvilken ip din NAS har fået tildelt.
|
|
cmnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde allerede forsøgt med Synologys assistent, men efter at have gjort et nyt forsøg, virker det. TAK til alle der har bidraget
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |