recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Serier kan ikke afspille på DRTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Serier kan ikke afspille på DRTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Serier kan ikke afspille på DRTV
    Sendt: 03-Februar-2022 kl. 13:46
Via DRTV app´en på min iphone kan jeg fint afspille titler som The North Water og Vigil, men via DRTV app´en på eksempelvis vores samsung q60a derhjemme vil de ikke afspille.

Jeg kan ikke huske den præcise "fejlbesked", men vist et eller andet med rettigheder.

Oplever andre det samme, og er der noget der kan gøres?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 13:53
Se denne artikel, hvor DR kommenterer på sagen: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1629363713
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 15:54
Mange tak.

Jeg havde vist læst artiklen, du linker til, før, men mente at kunne huske det var længe siden, og derfor troede jeg egentlig, at det var fikset, og nu var der måske noget andet galt.

Meeen 6 måneder er åbenbart ikke længe siden for DR Smile

Jeg må bruge airplay "lidt" endnu...
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2022 kl. 04:18
Nu vi lige er ved DR-appen, er der så andre end mig, der i forbindelse med afspilning på en Nvidia Shield, oplever, at man ikke kan starte videoerne, hvis man benytter controlleren, men det virker fint med fjernbetjeningen?
Har ikke oplevet tilsvarende i andre sammenhænge. 
At browse, og hvad man ellers skal kunne gøre, er ikke noget problem, blot reagerer den ikke, når en video skal sættes i gang, og der trykkes på "A", eller en hvilken anden af knapperne, der er til rådighed?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2022 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Mange tak.

Jeg havde vist læst artiklen, du linker til, før, men mente at kunne huske det var længe siden, og derfor troede jeg egentlig, at det var fikset, og nu var der måske noget andet galt.

Meeen 6 måneder er åbenbart ikke længe siden for DR Smile

Jeg må bruge airplay "lidt" endnu...

Mit bud er, at det kommer til at tage noget tid at rette. Det lyder på DR som om, at løsningen bliver at rykke til en højere HbbTV-version, men det vil jo sandsynligvis betyde, at en del Smart TV afskæres fra DRTV. Sådan gik det i hvert fald sidste gang de rykkede til en nyere HbbTV-version.

Problemet hænger sammen med, at mange Smart TV-platforme ikke opgraderes efter køb.
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2022 kl. 09:00
Jeg arbejdede på et tidspunkt i Oslo.
Når jeg var deroppe, havde jeg mit Apple TV med. Og der kunne jeg ikke se alle programmer fra DR appen. Men nogle fungerede fint.
Mener at det skyldes at jeg var i udlandet. Det er givetvis noget med rettigheder at gøre.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2022 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Steen Hansen Steen Hansen skrev:

Det er givetvis noget med rettigheder at gøre.

Hej.

Kan det skyldes at Norge ikke er med i EU?

For man kan se næsten alt DR i andre EU lande, hvis man logger ind på DRTV og validerer sig med sit Danske NemID.

Hilsen Carsten.

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2022 kl. 00:05
Ja, med DR-appen på tv funker det (her i DK i hvert tilfælde).
           
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2022 kl. 06:43
Ja problemet er isoleret til DRTV via HbbTv. Dvs. DRTV ikonet på Smart TV (Android TV ikke omfattet) fordi det er et genvejsikon til HbbTv-hjemmesiden.

Problemet findes således heller ikke på Apple TV, Android TV eller mobilenheder baseret på iOS eller Android.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu