recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos forbundet med netværkskabler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos forbundet med netværkskabler?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2022 kl. 16:50
Kender du denne?

Hvis du kabler en enhed, laver de selv mesh netværk, nå du kan nå rundt i hele huset.

Jeg ville lave ordentligt netværk med flere accespoints og så ellers kable den “midterste” Sonos i huset.
Er du bare en smule “netværksnysgerrig”, så kig på unifi. Det har jeg sat op herhjemme (inklusiv kameraovervågning) og er rigtigt glad for det.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 24-Februar-2022 kl. 16:50
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2022 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kender du denne?

Hvis du kabler en enhed, laver de selv mesh netværk, nå du kan nå rundt i hele huset.

Jeg ville lave ordentligt netværk med flere accespoints og så ellers kable den “midterste” Sonos i huset.
Er du bare en smule “netværksnysgerrig”, så kig på unifi. Det har jeg sat op herhjemme (inklusiv kameraovervågning) og er rigtigt glad for det.

Klaus

Yes - men nu har jeg jo kabling i hele huset (for første gang i nogen bolig efter 13 år med Sonos uden kabling - bortset fra de første år, hvor systemet faktisk krævede det, du beskriver, altså en enhed (og dermed mesh) tilsluttet routeren - deraf den dengang billige Bridge-mulighed). Nå, jeg glæder mig til at afprøve ethernet-portene i Sonos-enhederne OG samtidig tilslutte access points og teste wifi-hastigheden - både til Roam og Move og andre trådløse enheder :)

Og god tanke at kable den midterste, hvis man går Sonos-mesh-vejen!

Redigeret af kris - 24-Februar-2022 kl. 17:11
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juni-2007
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 07:38
Jeg har 3 Sonos enheder fordelt spredt i huset.

Disse kørte alle kun WIFI.

Jeg bøvlede en del med ustabilitet, og kunne ikke få forbindelse til alle enheder hver gang osv. Det var lidt noget bøvl faktisk.

Så kablede jeg den ene enhed. Dette gjorde en verden til forskel. Nu er det så godt som 100% stabilt hele tiden.

Så måske skal du bare prøve og kable en af enhederne og se om det gør en forskel. Det kan jo være den nemme løsning fungere fint.

Held og lykke med projektet.

Mvh Kim

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

Jeg har 3 Sonos enheder fordelt spredt i huset.

Disse kørte alle kun WIFI.

Jeg bøvlede en del med ustabilitet, og kunne ikke få forbindelse til alle enheder hver gang osv. Det var lidt noget bøvl faktisk.

Så kablede jeg den ene enhed. Dette gjorde en verden til forskel. Nu er det så godt som 100% stabilt hele tiden.

Så måske skal du bare prøve og kable en af enhederne og se om det gør en forskel. Det kan jo være den nemme løsning fungere fint.

Held og lykke med projektet.

Mvh Kim

Takker. Har også i tidligere hjem forsøgt den mesh-metode - men det var stadig lidt ustabilt. Bliver spændende at afprøve 100 pct kablet opsætning :)

Redigeret af kris - 25-Februar-2022 kl. 07:54
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 15:23
Jeg ville helt klart også forsøge mig med at køre gigabit over Cat5-kablerne først. Cat5e er specificeret til at kunne køregigabit i op til 100m længde, men i et hus er kablerne typisk meget kortere, så sandsynligheden for at gigabit i Cat5 virker i de kortere længder er stor (under forudsætning af at alle fire lederpar er forbundet).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 16:18
.....
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2022 kl. 12:11
Hvis kabler ligger i rør er det rimelig nemt at trække nye i.

Det koster selfølgelig en elektriker i nogle timer, men de penge kan være godt givet ud.

Drop mesh når du alligevel har kabler i hele huset.

SmileSmileSmile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu