|
GPS til bjerget |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 14:25 |
Mainnav 950D (den model, jeg har).
Mainnav 950DL (har jeg ikke set før, men ser ud til at have fuld GPS-info på skærm) Softwaren til indbyrdes tracking mellem flere telefoner er noget, jeg selv har skrevet. |
|
DanishBacon
Super bruger Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 14:33 |
Cool nok på pisterne, men koster det ik' en formue at bruge i udlandet? |
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 15:16 |
Jeg opsamler positioner med 10 sekunders mellemrum og sender dem 3 ad gangen hvert 30. sekund til en server, jeg har stående derhjemme. Derefter får jeg positionerne for de andre telefoner tilbage fra serveren.
Jeg kan ikke huske de nøjagtige tal, men totalt drejer det sig om ca. 200 bytes trafik pr. telefon hvert 30. sekund, når vi har gang i 3 telefoner. Med typisk udlands-GPRS-takst bliver det til ca. 1,50 kr. pr. time pr. telefon. For de penge kan man ikke sende mange SMS'er for at finde hinanden. Jeg bruger UDP, så der ikke skal spildes pakker på TCP-handshake. Det vil jeg dog muligvis lave om på, da jeg har nogle problemer med at opnå stabile UDP-forbindelser ved nogle kombinationer af telefoner og udenlandske operatører. Går jeg over til at bruge TCP, vil det sikkert koste mig yderligere 25-50 øre i timen. |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |