recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTV driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTV driller

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 19:18
Den app der viser serierne på DRTV, er det den samme på alle slags TV ligesom Firefox er den samme på alle computere? I så fald må der være rigtig mange der har samme problemer som mig.
I modsat fald må det være et problem der specifikt for Panasonic fjernsyn og så burde man rette henvendelse til Panasonic..
Man kunne også sende denne tråd til DR for at anspore dem til at få gang i deres opdatering, men om de gider læse det er nok tvivlsomt.

Redigeret af MortenBby - 12-April-2022 kl. 20:14

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 21:06
Jeg har et Panasonic TV og har spurgt dig hvilke krimier der ikke kan vises. Nu skriver du serier, og kan du fortælle hvad de hedder, så kan jeg efterprøve det på mit TV?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Man kunne også sende denne tråd til DR for at anspore dem til at få gang i deres opdatering, men om de gider læse det er nok tvivlsomt.

Du kan altid henvende dig til DR.

Men, de vil stille de samme spørgsmål som andre her i tråden og så længe du ikke svarer på det, så er det faktisk svært at hjælpe dig.

Kom med så mange detaljer som muligt, gerne med et billede af fejlen der opstår, hvornår, hvad du forsøgte at se, modelnummer på dit tv, internetudbyder, evt med IP adresse (det vil DR spørge efter).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
eag1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eag1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 22:56
prøv at læse nedestående tråd på flatpanels. 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Den app der viser serierne på DRTV, er det den samme på alle slags TV ligesom Firefox er den samme på alle computere? I så fald må der være rigtig mange der har samme problemer som mig.

Du bliver ved med at tale om App. Hvordan ser du serier? Via en app i Panasonic's HomeScreen, eller bruger du HbbTV?
Hvis du ser det via HomeScreen, så prøv i stedet følgende:

1. Stil dig på en DR-kanal (DR1 el. DR2.)
2. Efter et par sekunder, tryk på den røde knap på fjernbetjeningen.
3. Du kommer nu direkte ind i DR's arkiv, og kan se, søge og vælge.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 16:11
Jeg gør som du skriver:
1. Stil dig på en DR-kanal (DR1 el. DR2.)
2. Efter et par sekunder, tryk på den røde knap på fjernbetjeningen.
3. Du kommer nu direkte ind i DR's arkiv, og kan se, søge og vælge.
når jeg vil se en serie.
Og det var bl.a. en Barnaby krimiserie jeg ikke kan se. Så får jeg et skilt hvor der står:
Programmet kan ikke ses på DRTVs Smart TV-app pga. begrænsninger i rettighederne. 
Men bare rolig, du kan se programmet via en internetbrowser på en computer: dr.dk/drtv,
på Chromecast eller via vores andre TV / mobil-apps

Jeg har også været inde på siden med apps og brugt bl.a. browseren; den virker men er meget klodset hvis man ikke har tastatur.

Redigeret af MortenBby - 13-April-2022 kl. 16:25

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 17:36
I så fald er det et generelt problem. Det skyldes en begrænsning ift. kopisikring i HbbTV-versionen, som DR pt. bruger. Det rammer derfor både metoden med den røde knap og DRTV ikonet (som er en genvej til HbbTV) på Smart TV fra diverse producenter.

Se linket som eag1 henviste til. Der er ingen opdatering eller løsning på problemet udover at bruge DRTV via AirPlay eller Chromecast, eller at købe en ordentlig streamingboks såsom Apple TV eller Chromecast (Google TV).
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 17:39
Du kan ikke bruge browseren i TV til at se DRTV

Og DR har tidligere svaret mig på hvorfor man ikke kan se alt indhold fra DRTV på sit smartTV, og det skyldes de ikke har rettighederne til det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2022 kl. 11:05
Køb en tv-boks, så kan du streame det hele, er min erfaring. Min App på mit tre år gamle Samsung dutter ikke til flere serier, som fx The Bay, mere.
           
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2022 kl. 13:03
Jeg bruger TV-boksen Nokia Streaming Box 8000 med kablet netværk, og jeg synes, at den fungerer fint.
Boksen fungerer også med WiFi.

Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2022 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har et Panasonic TV og har spurgt dig hvilke krimier der ikke kan vises. Nu skriver du serier, og kan du fortælle hvad de hedder, så kan jeg efterprøve det på mit TV?

Prøv Jorden rundt på 80 dage. Eller The Responder. Eller generelt udenlandske serier. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu