|
Waoo tv-boks igennem egen router? |
Besvar |
Forfatter | |
Ronning
Ny bruger Oprettet: 26-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Februar-2014 kl. 18:45 |
Hej alle I kloge mennesker!
Er der mulighed for at køre Waoo tv-boks (Airties 7210) igennem ens egen router (Asus RT-N56U)? Jeg har sørget for at tv-boksen får tildelt den samme IP af DHCP-en og at denne IP er registreret som DMZ. Er der andre porte der skal åbnes/forwardes? Det underlige er nemlig at boksen virker halvt - første gang jeg startede den op på mit eget net fik den fint hul igennem til Waoos servere (den kunne ihvertfald opdatere firmwaren) og der er også det rigtige lys i den diode der illustrerer at den har forbindelse til nettet. Tv-guiden virker også, så jeg kan se tekst og beskrivelse af hvad der er på de forskellige kanaler, men men men... Billedet og lyden mangler??? Hvordan dælan kan det være, og kan man gøre noget ved det? Jeg vil helst slippe for at skulle trække endnu et kabel ud til fiberboksen når nu min router står lige ved siden af tv-boksen :-) Håber I kan hjælpe :-)
|
|
Mvh
Morten Nielsen |
|
Madz
Bruger Oprettet: 16-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
iptv køre på en bestemt port i din fiber boks så du skal desværre til at trække endnu et kabel.
|
|
Thomas K
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis din router står lige ved siden af tv boksen, kan du så ikke bare sætte en switch imellem din router og din fiberboks, og så tilslutte din TVboks til switchen?
|
|
---------------------
Thomas K |
|
StylaH
Junior bruger Oprettet: 01-Januar-2008 Status: Offline Point: 33 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der ligger et "forkert" VLAN til IPTV på Port 1 på CPE'en, så det kan du ikke.
|
|
Thomas K
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vil jeg tro at du kan sætte sådan en her(http://support.netgear.com/product/GS108Ev2) i hver ende og oprette et Vlan til din IPtv trafik og et Vlan til din router. Det har jeg gjort til mit private netværk og til mit Stofa leveret internet. Jeg har nemlig ikke mulighed for at trække 2 netkabler, men jeg ville gerne skille mine netværk ad.
Thomas
|
|
---------------------
Thomas K |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |