recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo tv-boks igennem egen router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo tv-boks igennem egen router?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ronning Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo tv-boks igennem egen router?
    Sendt: 22-Februar-2014 kl. 18:45
Hej alle I kloge mennesker!

Er der mulighed for at køre Waoo tv-boks (Airties 7210) igennem ens egen router (Asus RT-N56U)?

Jeg har sørget for at tv-boksen får tildelt den samme IP af DHCP-en og at denne IP er registreret som DMZ. Er der andre porte der skal åbnes/forwardes?

Det underlige er nemlig at boksen virker halvt - første gang jeg startede den op på mit eget net fik den fint hul igennem til Waoos servere (den kunne ihvertfald opdatere firmwaren) og der er også det rigtige lys i den diode der illustrerer at den har forbindelse til nettet. Tv-guiden virker også, så jeg kan se tekst og beskrivelse af hvad der er på de forskellige kanaler, men men men... Billedet og lyden mangler???

Hvordan dælan kan det være, og kan man gøre noget ved det? Jeg vil helst slippe for at skulle trække endnu et kabel ud til fiberboksen når nu min router står lige ved siden af tv-boksen :-)

Håber I kan hjælpe :-)
Mvh

Morten Nielsen
Til top
Madz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 19:09
iptv køre på en bestemt port i din fiber boks så du skal desværre til at trække endnu et kabel.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 19:44
Hvis din router står lige ved siden af tv boksen, kan du så ikke bare sætte en switch imellem din router og din fiberboks, og så tilslutte din TVboks til switchen?
---------------------

Thomas K
Til top
StylaH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StylaH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 21:12
Der ligger et "forkert" VLAN til IPTV på Port 1 på CPE'en, så det kan du ikke.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 07:28
Så vil jeg tro at du kan sætte sådan en her(http://support.netgear.com/product/GS108Ev2) i hver ende og oprette et Vlan til din IPtv trafik og et Vlan til din router. Det har jeg gjort til mit private netværk og til mit Stofa leveret internet. Jeg har nemlig ikke mulighed for at trække 2 netkabler, men jeg ville gerne skille mine netværk ad.

Thomas
---------------------

Thomas K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu