recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Home Trio - dårlig billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC Home Trio - dårlig billedkvalitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Home Trio - dårlig billedkvalitet
    Sendt: 18-Marts-2014 kl. 11:23
Jeg har netop besøgt en ven som har fået TDC Home Trio. Jeg blev totalt negativ overrasket over billedkvaliteten, som mest af alt bringer minder om dårlig VHS kvalitet. Jeg havde forventet en billedkvalitet på højde med f.eks. Netflix, men blev dybt skuffet.
Jeg hører gerne fra andre Home Trio kunder om de oplever det samme, altså at kvaliteten generelt bare er så ringe.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 11:52
Lydogbillede.dk testede i december 4 IP-tv udbydere og her var konklusionen også, at TDC HomeTrio havde dårlig billede kvalitet.
Test af 4 IP-tv udbydere
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 23:36
nu har jeg selv TDC TV og kom fra Canal Digital... Canal Digital er uden tvivl bedre... 

Men jeg ser både Tv på Samsung 55" 8005 og BenQ W1070 92" og kvaliteten er bestemt ikke som du siger det i VHS kvalitet.. Jeg betragter mig selv som kræsen når det kommer til kvaliteten af billedet osv..
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 05:56
Hvilket TV og hvilken forbindelse mellem boks og TV ?

Har set det hos venner på et dårligt lcd med scart forbindelse, og der var det ikke særlig godt billede.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 06:30
Mine forældre har både antenne og home trio.

Skal jeg se tv hos dem, skifter jeg over til antennebåret signal, der er tydelig forskel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 08:20
Har også hørt det skulle være absurd ringe, så vi valgte canal digital - sikke et billede vi har fået ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

nu har jeg selv TDC TV og kom fra Canal Digital... Canal Digital er uden tvivl bedre... 

Men jeg ser både Tv på Samsung 55" 8005 og BenQ W1070 92" og kvaliteten er bestemt ikke som du siger det i VHS kvalitet.. Jeg betragter mig selv som kræsen når det kommer til kvaliteten af billedet osv..

Så må jeg være ekstrem kræsen. Jeg er i hvert fald bedre vant. Han benytter mit gamle tv (som med andre kilder leverer et fremragende billede) og boksen er forbundet med hdmi.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2014 kl. 16:56
I flere TDC butikker kan man se Yousee & HomeTrio ved siden af hinanden. Samme TV men billedet var MEGET dårligt på HomeTrio i forhold til Yousee.

Men hvor mange mennesker går op i kvalitet når det kommer til signal kilde? Jeg kender flere der gladeligt bruger Scart tilslutninger og analoge løsninger, selvom de har en super fladskærm. Folk forstår det ikke, så derfor er Hometrio en succes da det er nemt, billigt og hurtigt. 
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2014 kl. 17:55
Du har ret.. Elendigt billedkvalitet
Var på besøg hos nogle venner igår, de havde lige fået HomeTrio. Og TDC internet...
Samlet pris var omkring 1100 kr pr måned incl Viasat pakken...
Vennen blev noget rystet da jeg gjorde ham opmærksom på at det ikke engang var HD.. Det koster ekstra..selv for DR1

Redigeret af Ning - 23-Marts-2014 kl. 17:58
Ning
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Du har ret.. Elendigt billedkvalitet
Var på besøg hos nogle venner igår, de havde lige fået HomeTrio. Og TDC internet...
Samlet pris var omkring 1100 kr pr måned incl Viasat pakken...
Vennen blev noget rystet da jeg gjorde ham opmærksom på at det ikke engang var HD.. Det koster ekstra..selv for DR1

den pris er da helt hen i vejret. selv med det gamle pris er der noget ekstra med der...

tag for f.eks. TDC TV Stor Viasat pakke m. 66 kanaler koster 749 kr. (det er incl. internet/TV/mobil el. fastnet ved mobil er det 5 timers tale, 3000 sms/mms og 500 mb data)

skal du ha plus pakke som er film/serie pakke, optag/pause/spol og arkiv det koster 99 kr

HD kanaler koster 19 kr...

skal der flere tv på så er det 69 kr eller trådløs for 99 kr uanset antal..

altså under 1000 kr for det hele.. hvis man bare skal ha det hele med...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu