recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artikler om "Android smart tv on a stick" ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Artikler om "Android smart tv on a stick" ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 04:51
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg har en MK808B, den har seneste jelly bean out of the box[...]

Du siger at den har den seneste jelly bean. Ifølge både dx og alibaba, så kører den Jelly Bean 4.1, og Jelly Bean 4.2 er altså udgivet.
Kan du bekræfte at den virkelig kører 4.2 ?
Dette har faktist en meget stor betydning, idet at miracast (androids svar på airplay) kun er med i android 4.2

Nej, den har ikke version 4.2 - det har kun Nexus 7 og Nexus 4 - ingen andre Android enheder. Jeg udtrykte mig forkert og mente at den har nyeste Android generation (Jelly Bean) men altså "kun" i ver. 4.1.1
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 06:25
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Kan den afspille mkv-rips fra en ekstern HDD eller NAS med kabel?

Det har jeg ikke prøvet, men svaret er et blandet ja og nej

Ja fordi, jeg kan afspille mkv rips fra mit sd kort, og til dels via wifi fra mine smb shares. Så den kan formentlig også spille mkv rips fra ekstern HDD eller NAS via kabel (usb to ethernet) hvis netværksperformance er god nok.

Men Nej fordi, som jeg skriver er det ikke en erstatning for en egentlig medie afspiller som popcorn hour, dune eller lign. - dedikerede medieafspillere har 1080p24 output, bitstreaming af surround audio formater, understøttelse af flere forskellige formater, heriblandt ISO osv, forskellige undertekstformater osv. - ting som disse er ikke umiddelbart tilgængelige på sådan en lille Android stick.

Derudover er et mkv rip jo mange ting - det er ikke en fast defineret standard. Et mkv rip kan indeholde mange forskellige former for video og audio spor, både i SD og HD, og i mange forskellige kodnings profiler hvoraf nogle med stor sandsynlighed vil give problemer for den lille Android stick. Man kan ikke for de 3-400 kr. denne koster på magisk vis erstatte en normal 5000 kroners htpc løsning eller en 2500 kroners dedikeret medieafspiller. Hvis man får sådanne forventninger bliver man slemt skuffet. Det er ikke for at lyde negativ men det er vigtigt at pointere at man skal afstemme sine forventninger til et rimeligt niveau.

Det er en erstatning for normalt indbygget smarttv, den kan uden problemer spille "webformater", altså medier der er lavet i formater og kodningsprofiler egnede til internet streaming og som du derfor kan gøre på din normale smartphone/tablet, dvs. ting som Youtube HD, Apple HD trailers, Netflix, spotify, HD videoer man har optaget med sin smartphone, o.lign - til nød et mkv rip i HD hvis den ikke er kodet med high profile L4.1 med 20 reframes, HD audio og BD subs. bitrates der peaker ved 30-40mbps og hele moleviten - derudover tilbyder den en udvidelse af de funktioner og den smidighed som normalt smarttv tilbyder så internet browsing, email læsning, billed kigning osv er en større fornøjelse og der er frihed til at installere alle de apps man lyster fra Google playstore til at udvide funktionaliteten.

Det er ligesom en smartphone / tablet, blot uden touch skærm og gsm modul til opkald, hvis din smartphone / tablet kan det man efterspørger så kan denne også, hvis ikke så kan denne heller ikke.

Redigeret af spawn - 29-Januar-2013 kl. 06:47
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:46
Jeg har lige fået 2 stk Rikomagic mk802'ere med Measy rc11 remotes. Jeg har dog installeret finless 1.7 rom på dem. De kører fint med netflix, det er dog svært at bedømme kvaliteten, da det er på børnenes 24" Phillips tv. Men jeg er positivt overasket over tastaturet og, hvor godt de kører. Jeg har bl.a. installeret et par emulators, som styres med et usb joystick og det klarer den overaskende godt. Man skal dog være klar over at wifi og trådløst tastatur kan drille, da wifi antennen ikke er skærmet så godt.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 21:36
Se denne mus/fjernbetjening ville nok ikke være så dårligt til Android SMART TV:

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 03:18
Den fungerer på samme måde som measy rc11, dog en lidt mere fix udgave.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:02
er der ikke mulighed for at kable den direkte til netstik?
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:04
"så kan usb porten bruges til en usb til ethernet adaptor og derved en mere stabil netværksforbindelse"
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:14
Nogen der kan teste om DR virker igennem disse "magic sticks"? Jeg har selv en Nexus 7 med Jelly Bean 4.2, men der kører DR mildest talt elendigt, da DR (eller Goolge?) ikke vil optimere afspilning uden Flash, som JB jo ikke understøtter.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:21
Flash kan installeres manuelt. Det følger også tit med på custom roms. På mine børns mk802'ere har jeg installeret xbmc og efterfølgende aktiveret bonanza og dr.nu plugins.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu