recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering af køber/sælger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering af køber/sælger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vurdering af køber/sælger
    Sendt: 02-Marts-2013 kl. 17:25
Hej

Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive/spørge ellers må i meget gerne flytte det til hvor det hører til.

Jeg ved at der købes, sælges og byttes meget herinde. Har selv brugt det flere gange. Men jeg savner virkeligt et sted hvor man kan se bedømmelser af sælger eller køber.

Har prøvet at følge med i den tråd der er oprettet. Men det har jeg opgivet.

Køber en del LEGO på www.bricklink.com her findes et super system hvoi man som køber eller sælger hele tiden bedømmer hinanden på. Hvordan det teknisk virker ved jeg ikke. 

Er det noget der allerede har været på tale her eller er jeg helt ude i skoven.

Tak for et godt bruger forum.

Hilsen
Jesper
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 19:15
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 19:22
Hej Kampus

Jeg syntes det er et godt initiativ men det bliver noget uoverskueligt på meget kort tid.

Det er også tilfældigheder der afgør hvad der er godt/skidt. 
Hvorfor ikke et system der holder øje med hele købs processen.

Bestilling
Pakning
Afsendelse
Modtagelse
Oplevelse
Vurdering

Jesper

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 19:41
Det kunne være rigtigt fedt med et system som du beskriver og det har væreg oppe at vende før. Jeg kan lidt læse mellem linierne på redaktionens forskellige udmeldinger at der nok ikke er tid/overskud/økonomi til at implementere en sådan løsning. Derefter syntes jeg at cypersp@ce gør et godt arbejde med at holde styr på købere/sælgere tråden :-)

BS
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 19:55
Hej BS

Tak for dit input. Jeg køber dog ikke helt det med tid/overskud/økonomi. Slet ikke hvis jeg er på bricklink som er en hjemmeside som er et tilbageblik på 80'er hjemmeside. Systemet findes og fungerer. 

Jeg vil slet ikke åbne en debat som åbenbart findes allerede. Men jeg er sikker på at der nok er gode grunde til at det ikke er at finde på recordere. Jeg har alt respekt og anderkendelse for det cypersp@ce gør.

Men det kunne være dejligt med noget mere systematisk,.

Hilsen

Jesper 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 20:04
At systemet findes betyder ikke det er gratis og uden en større implementering kan integreres i Recorderes forum. Derfor min formodning. Det KAN selvfølgelig også være en beslutning der er truffet i redaktionen at man ikke ønsker dette. Det har jeg bare min tvivl om.
Det kan godt være at jeg er farvet af at jeg syntes det er et godt forum, men jeg har indtryk af at der yderst sjældent er problemer med handler herinde.

Mvh BS

Redigeret af Bschmidt - 02-Marts-2013 kl. 20:05
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 20:16
Hej

Jeg har heller ikke haft problemer. Og man skal jo heller ikke lave problemer for at lave problemer.
Men det var bare en tanke at kunne lave det på anden måde. 

Tak for input. Men tænk på hvis nogen fik ideen om at gøre det mere kendt om man var en god eller dårlig sælgere.

Nå bare en tanke...

Tak for et godt forum..

Jesper  
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 20:54
Jeg syntes bestemt det er en god tanke og ville selv værdsætte hvad du efterspørger. Det næste skridt ville måske være, at sende en mail til redaktionen om ønsket, det kan være at mine "læsen mellem linierne" og formodninger bliver
gjort til skamme.

BS
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 07:38
Der køres et system på airsoftzone.dk som vil være fulgt brugbart er på recordere, og som er noget mere overskueligt.

Det er sådan set bare et underforum hvor der kan oprettes en tråd til hver bruger (man opretter selv ved første handel), og her kan den man har handlet med så skrive en kort kommentar om handelen - hvad var godt, hvad var skidt.

Det er super simpelt og meget overskueligt, og kan let integreres i alle fora - jeg ville nok vælge ikke at dele det op i en "dårlig" og en "god" tråd, men bare have en samlet erfaringstråd per bruger.
http://www.airsoftzone.dk/forum/viewforum.php?f=18

/ask
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2346
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 12:41
Eller man kunne implementere det system de bruger på xboxlife.dk

Der klikker man blot på brugernavnet og man bliver ført hen til en side hvor man kan klikke på handelskarakterer. http://www.xboxlife.dk/profile/181/ratings 

Det er nemt og overskueligt.

Jeg synes dog der mangler en neutral stemme i systemet.  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu