recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor så meget spam?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor så meget spam?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor så meget spam?
    Sendt: 05-Marts-2013 kl. 09:07
I dag er det da væltet ind med spam her på recordere.dk
Hvorfor nu det?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 11:11
Gør det vist nærmest dagligt, eneste mulighed for at undgå det ville nok være at man manuelt skulle godkende samtlige nye brugere og at deres første indlæg eller to manuelt skal godkendes.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 12:33
Der kommer ofte spam i morgentimerne, og her har også jeg slettet rigtigt meget. Men enig, det er meget nemt at oprette sig som bruger, og på no-time oprette 4-5 tråde eller indlæg, som bagefter skal slettes Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 13:57
Skift til manuel godkendelse af brugere og lad en 5-10 "betroede" brugere kunne godkende nye bruger.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 14:11
En simpel løsning, for at begrænse spam, vil være følgende, ved de første 10-15 indlæg brugeren opretter:
1. Bruger indtaster indlæg
2. Send en kopi af indlæg til brugeren
3. Bruger godkender indlæg, ved at klikke på linket og godkende via en CAPTCHA
4. Når dette er sket, vises indlægget.

Hvis brugeren vil foretage dette 10-15 gange som spam, skal han næsten have lov at spamme :)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 15:35
Hellere end smule spam end at skulle begrænse adgangen for nye brugere.
Captcha kan jeg dog godt se det nyttige i ved de første par beskeder.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu