|
Google højttalergrupper virker kun i 24 timer |
Besvar |
Forfatter | ||
ClausBP
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-September-2021 kl. 07:43 |
|
Hej!
Jeg har et Google cast setup med 3 Google Nest Audio højttalere samt en JBL Soundbar. De er alle konfigurerede i iPhone Google Home App'en og virker hver især altid fint - både når der castes via iPhone apps og via stemmekommandoer - f.eks.: "Hey Google - Spil DR P8 Jazz på Køkkenet" Jeg har så lavet en Højttalergruppe kaldet "Sommerhuset", der består af disse 4 højttalere. Denne gruppe virker altid fint fra iPhone apps. Super! MEN!!!!! Når jeg bruger stemmekommando: "Hey Google - Spil DR P8 Jazz på Sommerhuset" så fungerer det også fint - men kun i ca. 24 timer!!! Derefter kommer beskeden: "Noget gik galt - prøv igen senere..." Jeg har så fundet ud af, at jeg kan omdøbe Højttalergruppen - og så virker det igen i 24 timer... Det er nok at ændre begyndelsesbogstavet til stort eller småt - altså Sommerhuset/sommerhuset - så selve ordlyden er altså den samme. Det er jo en Work Around... Jeg har styr på min WiFi og router og har selvfølgelig Googlet. Fænomenet er ikke helt ukendt - men løsningen er tilsyneladende ukendt... Har I nogle bud? Venlig hilsen Claus |
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Underligt? Jeg har haft Google Home højttalere siden de kom frem og har altid haft 3 grupper som altid har fungeret.
Har du evt. prøvet at fjerne soundbaren fra gruppen?
|
||
ClausBP
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja - Deschain, det er virkelig underligt...
Og ja - jeg har også forsøgt med en ren Google Nest Audio gruppe... |
||
ClausBP
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Deschain! Jeg tror faktisk, du har fat i noget... Jeg har testet yderligere og det ser ud til at problemet kun optræder i grupper med "blandede brands" F.eks. Google Nest Audio sammen med JBL Soundbar. Eller Google Nest Audio sammen med Beoplay M3. Det mest underlig er dog, at Voice commands kun virker i ca. 24 timer - derefter skal gruppen lge omdøbes lidt - og så virker det igen i 24 timer... Problemet optræder både i mit hjem og i mit sommerhus - med forskellige Internet providers og routers. Jeg har virkelig søgt bredt - men har ikke kunnet finde andre i hele verden :-) med samme problem...
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en SONY smarthøjttaler i to af mine grupper, og det giver ikke nogen problemer.
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |