recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Nest Audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Nest Audio

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Dammerdreng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammerdreng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 12:21
Tak til alle - så fandt jeg ud at parre min Iphone med Nest Audio!
Meeeeget bedre!
VH
Sig det med blomster, gør det med bananer - det er meget bedre end du aner...
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Dammerdreng Dammerdreng skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Hej med jer. Vil høre om der er nogen der ved hvordan jeg streamer DR på min Nest Audio - uden at bruge "TuneIn" der er begyndt at sende reklamer Confused
I Google Home appen har jeg ikke mulighed for at tilknytte DR som "musiktjeneste"? 
Tænker det som altid handler om penge - og derfor er det kun dem der betaler Google for at få lov til at blive hørt over min Nest... 
Men lad mig høre om der er nogen der kender en løsning - tak!
VH

Jeg bruger også TuneIn via Google Home/smart speaker, og hører ingen reklamer fra den gratis TuneIn. Kan heller ikke lige forestille mig hvordan TuneIn f.eks. skulle kunne afbryde midt i et DR program og sende reklamer..?
Den gør det ved opstart: "Velkommen til.... (og så reklamer en gang imellem - som sikkert bliver oftere...
VH

Har jeg aldrig oplevet..
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 12:29

Hej med jer. Vil høre om der er nogen der ved hvordan jeg streamer DR på min Nest Audio - uden at bruge "TuneIn" der er begyndt at sende reklamer Confused
I Google Home appen har jeg ikke mulighed for at tilknytte DR som "musiktjeneste"? 
Tænker det som altid handler om penge - og derfor er det kun dem der betaler Google for at få lov til at blive hørt over min Nest... 
Men lad mig høre om der er nogen der kender en løsning - tak!
VH

Jeg bruger også TuneIn via Google Home/smart speaker, og hører ingen reklamer fra den gratis TuneIn. Kan heller ikke lige forestille mig hvordan TuneIn f.eks. skulle kunne afbryde midt i et DR program og sende reklamer..?
Den gør det ved opstart: "Velkommen til.... (og så reklamer en gang imellem - som sikkert bliver oftere...
VH

Har jeg aldrig oplevet..
Heller ikke her. Kan det være noget google smider ind over?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Prøv med mere radio, den har alle danske stationer, og understøtter Google home

Tror han ønsker at starte med stemmen. Ellers kunne han lige så godt bruge DR's egen app til det.
Det er det man kan via mere radio.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 12:46

Tror han ønsker at starte med stemmen. Ellers kunne han lige så godt bruge DR's egen app til det.

hej

Hvis man vil starte f.eks. DR radio direkte fra DR, kan man bruge kommandoen:
"Hey Google, tal med DR Radio" - "spil DR P3".
- man kan også starte DR podcasts på den måde...
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammerdreng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

hej

Dr Appen en meget bedre - og så slipper jeg for at høre "assistent" indigneret sige "jeg vil ikke tiltales på den måde" - når jeg har råbt "luk røven" når hun igen igen "blander" sig i en samtale...
Har af samme grund slukket mikrofonen! Og så får jeg ikke feks Miele annoncer alle vegne på Google når jeg har nævnt Miele i en samtale Clap
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 14:25

hej

Dr Appen en meget bedre - og så slipper jeg for at høre "assistent" indigneret sige "jeg vil ikke tiltales på den måde" - når jeg har råbt "luk røven" når hun igen igen "blander" sig i en samtale...
Har af samme grund slukket mikrofonen! Og så får jeg ikke feks Miele annoncer alle vegne på Google når jeg har nævnt Miele i en samtale Clap

Ok, så du bruger IKKE stemmestyring selvom du har en Google Højttaler. Det havde været nyttig info, og derfor du får reklamer (det får du ikke med stemmestyring)..
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammerdreng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 14:32

hej

Ok, så du bruger IKKE stemmestyring selvom du har en Google Højttaler. Det havde været nyttig info, og derfor du får reklamer (det får du ikke med stemmestyring)..
Jeg brugte stemmestyring - og fik reklamer. Nu har jeg slukket for stemmestyring...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu