|
Fra E6 til C8 |
Besvar |
Forfatter | |
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Juni-2019 kl. 18:00 |
Jeg overvejer dette skift - egentlig mest af æstetiske grunde samt Dolby atmos understøttelse.
Men er der noget at hente på billedfronten. Kan se der årgangene imellem er små kke, men her er det 2 generationer. Nogen inputs?
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg syns forskellen er så minimal set på ren billede kvalitet og at forskellen reel er uden betydning.
Jeg syns dog at retention er en del bedre på C8 det er dog sammenliget på en 77" tror nu ikke det gør en forskel om det er en 65 eller 77" Hvis jeg ser på f.eks. Life of Pie, så der måske en lille og jeg mener en lille bitte forskel i lysstyrken i høj lyset til C8 fordel. Jeg har ikke prøvet med Dolby Atmos da det er uden betydning for mig, alle mine kilder køre i gennem en receiver. Der kommer nok ej heller ingen streamningstjenester eller flow tv der sender Dolby Atmos via True HD "ukomprimeret" og jeg skal bestemt heller ikke på noget tidspunkt have alle mine kilder tilkoblet direkte i tv'et, sikken en fuglerede det kunne blive. 3D er stadig eminent på E6 Redigeret af Potter - 13-Juni-2019 kl. 19:54 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Efter min mening vil det ikke give dig noget særligt. Jeg synes kun, at det bør komme på tale, hvis det er for at opgradere til større format.
Du kommer jo også til at opgradere netop som branchen er ved at overgå til HDMI 2.1. Om 4-6 måneder bør LGs 2019-modeller med HDMI 2.1 være nede i gode prisniveauer igen.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er så "træt" af mit B6 - mest fordi det er så fantastisk at det ikke give mening at opgradere det ;)
Helt enig med de andre, der er ikke rigtig noget at hente ved en opgradering Har leget lidt med Atmos med en STRDN1080 reciever og et par højtalere på nogle lægter over sofabordet (udover vores 5.1 sæt) - det gav ikke nok til at jeg ville lave huller loftet... Men en fin måde at teste det på "gratis" :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |