recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkeligt DRTV problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkeligt DRTV problem

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

DR har lavet en app der ikke virker ordentligt på Samsung der er fra før 2018, så fjerne DRTV appen og benyt hbbtv via samsungs hbbtv app.

Mit TV er fra 2013. Hvordan ser jeg om det er DRTV appen eller hbbtv det benytter, og hvordan ændrer jeg det om nødvendigt?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

DR har lavet en app der ikke virker ordentligt på Samsung der er fra før 2018, så fjerne DRTV appen og benyt hbbtv via samsungs hbbtv app.

Mit TV er fra 2013. Hvordan ser jeg om det er DRTV appen eller hbbtv det benytter, og hvordan ændrer jeg det om nødvendigt?

Flemming
Hbbtv startes med rød knap på fjbtj når DR kanaler kører på flow TV. DR appen ligger sammen med de andre apps i en menu.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Den er kommet. Du kan optage fra DRtv nu.

Hej.

TV4Ever er et gratis Windows program. Det er en udvidelse (Extension) til Chrome browseren.

Optagelserne kan så bagefter afspilles på TV'et, enten via netværket eller en ekstern USB Harddisk.

Hilsen Carsten.

Ja, det er jeg klar over. 
Derfor mit svar.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hbbtv startes med rød knap på fjbtj når DR kanaler kører på flow TV. DR appen ligger sammen med de andre apps i en menu.

Det er den røde knap jeg har brugt. Der er ingen DR app på mit TV.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2021 kl. 05:58
Desværre har HbbTV sine egne uransaglige veje – det er en dårlig teknisk løsning. Det er da også kun DR, som bruger det i Danmark – engang ud fra idéen, at de ikke ville "fanges i andres økosystemer".

Sådan helt overordnet så overvej en streamingafspiller såsom Chromecast med Google TV eller Apple TV 4K. Du vil takke dig selv for det senere :-) TV'ets fjernbetjening kan tænde/slukke boksen – og vice versa.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2021 kl. 11:45

Hej.

Hvis DR afspilning fra Arkiv virker på en PC, men ikke på et TV, og hvis du overvejer en Media afspiller
ville jeg kigge på en NUC, der bruger Windows og har en stor buffer, lige som en PC.

Men før, at jeg vil foreslå dig at gå ud og købe en NUC, tænker jeg på, hvordan du kan finde ud af hvor
problemet ligger.

Der er forskel på den måde DR sender Live TV på, og den måde som der afspilles fra DR Arkiv på. Så vidt jeg husker blev der ændret i komprimeringen for at stykke tid siden. Var det noget med at man ændrede Udsendelser fra DR Arkiv til bedre synlig kvalitet for en bestemt båndbredde?
Jeg tror personligt, at man også begyndte, at bruge Variable Bit Rate.
Så I dag er jeg sikker på, at det vil kræve en større internet forbindelse, at se en DR udsendelse Live end fra DR Arkiv.

Jeg stillede tidligere spørgsmål ved, om DR Arkiv bruger adaptive bitrate på PC, men ikke på TV?

Jeg tænker, at det måske kunne checkes, ved at stress teste afspilning på PC.
Var der ikke noget om at fodbold kampene fra EM, blev sendt i en højere kvalitet/bitrate. Jeg ved ikke om de stadig ligger i DR Arkiv. Ellers find et andet DR program med høj bitrate.

Og så se hvad der sker ved afspilning på PC. Hvis PC begynder at hakker, bruger DR IKKE Adaptive bitrate. Hvis du ser DR programmet uden hak, men måske i en lavere bitrate, bruger DR Arkiv adaptive bitrate på Windows PC'er, og så ville jeg godt anbefale en NUC, som media afspiller.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 12-November-2021 kl. 11:47
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2021 kl. 12:58
Jeg har allerede flere computere i huset, heriblandt en der permanent er sat til TV'et, så jeg skal ikke have flere. Det var blot for at prøve om der var en nemmere vej, og som tidligere nævnt er det meget sjældent jeg bruger DRTV.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu