|
Mærkeligt DRTV problem |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mit TV er fra 2013. Hvordan ser jeg om det er DRTV appen eller hbbtv det benytter, og hvordan ændrer jeg det om nødvendigt? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hbbtv startes med rød knap på fjbtj når DR kanaler kører på flow TV. DR appen ligger sammen med de andre apps i en menu.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det er jeg klar over. Derfor mit svar.
|
||
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er den røde knap jeg har brugt. Der er ingen DR app på mit TV. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Desværre har HbbTV sine egne uransaglige veje – det er en dårlig teknisk løsning. Det er da også kun DR, som bruger det i Danmark – engang ud fra idéen, at de ikke ville "fanges i andres økosystemer".
Sådan helt overordnet så overvej en streamingafspiller såsom Chromecast med Google TV eller Apple TV 4K. Du vil takke dig selv for det senere :-) TV'ets fjernbetjening kan tænde/slukke boksen – og vice versa.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Hvis DR afspilning fra Arkiv virker på en PC, men ikke på et TV, og hvis du overvejer en Media afspiller ville jeg kigge på en NUC, der bruger Windows og har en stor buffer, lige som en PC. Men før, at jeg vil foreslå dig at gå ud og købe en NUC, tænker jeg på, hvordan du kan finde ud af hvor problemet ligger. Der er forskel på den måde DR sender Live TV på, og den måde som der afspilles fra DR Arkiv på. Så vidt jeg husker blev der ændret i komprimeringen for at stykke tid siden. Var det noget med at man ændrede Udsendelser fra DR Arkiv til bedre synlig kvalitet for en bestemt båndbredde? Jeg tror personligt, at man også begyndte, at bruge Variable Bit Rate. Så I dag er jeg sikker på, at det vil kræve en større internet forbindelse, at se en DR udsendelse Live end fra DR Arkiv. Jeg stillede tidligere spørgsmål ved, om DR Arkiv bruger adaptive bitrate på PC, men ikke på TV? Jeg tænker, at det måske kunne checkes, ved at stress teste afspilning på PC. Var der ikke noget om at fodbold kampene fra EM, blev sendt i en højere kvalitet/bitrate. Jeg ved ikke om de stadig ligger i DR Arkiv. Ellers find et andet DR program med høj bitrate. Og så se hvad der sker ved afspilning på PC. Hvis PC begynder at hakker, bruger DR IKKE Adaptive bitrate. Hvis du ser DR programmet uden hak, men måske i en lavere bitrate, bruger DR Arkiv adaptive bitrate på Windows PC'er, og så ville jeg godt anbefale en NUC, som media afspiller. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-November-2021 kl. 11:47 |
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har allerede flere computere i huset, heriblandt en der permanent er sat til TV'et, så jeg skal ikke have flere. Det var blot for at prøve om der var en nemmere vej, og som tidligere nævnt er det meget sjældent jeg bruger DRTV. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |