|
Lokal mp3-stream til Heos - kørt fast |
Besvar |
Forfatter | |
KimD
Junior bruger Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-November-2021 kl. 11:35 |
Det overordnede projekt: At afspille mine vinyler fra en grammofon i ét rum til min Denon-reciever+højttalere, der står i et andet rum (HEOS). Jeg er kørt fast og har spildt timer på Google og diverse sider uden at finde løsning. Jeg har koblet pladespiller til en RaspberryPi (RPi) via en RIAA og analog-digital-konverter med usb-tilslutning. På RPi'en kører så DarkIce og Icecast2, der laver en 320 kbit mp3-stream og det virker: Jeg kan tilslutte og høre musik via en browser på en computer. Man skulle ifølge visse guides 'derude' kunne etablere en lokal mp3-stream som 'favorit' på Heos, ved hjælp af TuneIn. Jeg har prøvet, men uden held. Har prøvet TuneIn i browser på computer og som App på tablet/telefon, der er på det lokale net. Det kører bare ikke. Jeg kan ikke 'få fat' i den lokale stream. Nogen der har en idé eller kender et forum, der fokuserer på den slags? Alternativt skulle jeg udskifte Icecast2 med en uPnP/DLNA server, for sådan en kan min HEOS godt finde på hjemme-nettet. Jeg kan spille digitale filer fra min NAS på den måde, men jeg har jo behov for en 'live stream' fra min pladespiller. Kan man overhovedet lave en live stream via uPnP/DLNA? Er der nogen der kender en SW pakke, der kan køre på RPi'en og lave en sådan uPnP/DLNA stream? Med håb om at nogen kan bringe mig videre. Go' weekend
|
|
KimD
Junior bruger Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
|
...heller ikke nogen, der har en idé til et andet forum, der måske giver flere svar? |
|
KimD
Funktioner
Tak(0)
|
OK - det er løst. Hvis andre ender her, så var løsningen at huske "http://" foran IP-adressen på Icecast-serveren OG: tilføjelse af egne URL-favoritter til TuneIn kan kun ske i App - ikke via web.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |