|
Pladespiller, Mac Mini og AirPlay? |
Besvar |
Forfatter | |
ptheglev
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-December-2021 kl. 16:27 |
Hejsa - jeg er løbet ind i en blindgyde.
Udfordringen er som følger: I den ene ende af min stue (8 meter lang) har jeg mit tv og mine, aktive, højttalere med indbygget AirPlay. I den anden ende har jeg en reol og en ny-indkøbt pladespiller fra Yamaha, som jeg -fejlagtigt- troede kunne streame vinyllyd TIL de aktive højttalere, eftersom den understøtter AirPlay. Men det kan den ikke. Den kan modtage streamet lyd fra en smartphone etc., så hvad gør jeg nu? Jeg pønser på at tilslutte den til en MacMini – men hvordan? Pladespilleren har kun line-out og ikke USB. Kan jeg mon 'bare' bruge et kabel med phono stik i den ene ende og et mini jack i den anden? Og hvad så? Nu er der forbindelse mellem pladespiller og Mac. Der skal vel køre et stykke software – og det er her, kæden hopper af. Hvordan får jeg vinyllyden videre, trådløst, til højttalerne i den anden ende af stuen? På forhånd tak. /P
|
|
Fisher65
Bruger Oprettet: 16-Januar-2021 Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, ved ikke om du har fået løst dit problem endnu, men Airfoil burde løse opgaven:
Koster ca. 250 Dkr, men du kan downloade en trial og teste. Husk også phonestik til “lyd ind” (mikrofon) og vælg systemindstillnger-lyd-lyd ind-mikrofon Her lidt om Lydporte på Mac:
|
|
ClausBP
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var da også irriterende - det kunne man jo godt tro ud fra beskrivelsen. Mac-løsningen virker kompliceret - du skal nok hellere investere in noget ala dette "trådløse audiokabel":
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som du selv skriver er du endt i en blindgyde.
Uanset hvad du gør bliver det besværligt. Og lydmæssigt dårligt. Lav en løsning så pladespiller kan så ved højttaler med kabeltræk.
Redigeret af Mufti - 24-December-2021 kl. 07:52 |
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske bare tilslutte en bluetooth ting. Hall Audio f.eks.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |