recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Center højtaler skratter og svinger i volume
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Center højtaler skratter og svinger i volume

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mrhm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2020
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mrhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Center højtaler skratter og svinger i volume
    Sendt: 27-November-2020 kl. 00:37
Hej !
Jeg må have hjælp da jeg er ved at løbe tør for troubleshooting ideer.

Mit setup:
Samsung TV
NAD T787
Chromecast Ultra, CC gen 1 og CC gen3.
HDMI mellem TV og receiver.

Min center højtaler skatter og svinger i volumen, og KUN center højtaleren.
Sætter jeg frisk kold chromecast i hdmi porten kl 15 efter arbejde, og ser tv til jeg går i seng, fungerer det fint, jeg slukker, sover, går på arbejdet, tænder igen kl 15 næste dag. ca. 2-3 timer senere begynder den at skratte. Ender til sidst med at være utroligt lav i Db.
Prøver jeg en ny chromecast er det præcis samme scenarie, fint hele første aften, næste dag, skratten.

Jeg har prøvet følgende:

Hifiklubben har tjekket min NAD, uden at finde fejl.
Nyt kabel mellem Center og NAD.
Med/uden banan stik.
købt helt ny chromecast.
Prøvede flere forskellige HDMI porte på både NAD og TV.
prøvede samtlige settings i NAD, inkl ny audyssey.
Prøvede samtlige settings på TV.
Prøvet forskellige stikkontakter, både skinne og kontakt i væg.

Da den i forgårs gjorde det igen tog jeg chromecast stikket ud af strømskinne og direkte ind i kontakt i væggen, problemet forsvandt men kom igen dagen efter ved sen eftermiddag.

Er nu igang med at teste CC Gen1, den streamer i maks 720p hvor de andre streamer op til 1080p.
Har haft den siddende i et par dage af gangen uden at den har lavet problemet, som de 2 andre har.
Men nu tænker jeg den skulle testes over flere dage for at kunne udelukke den.

Men uanset om den CC Gen1 virker eller ej. så er der jo et problem.

Er der nogle der har nogle ideer ? Vil jo meget gerne kunne streame 1080p, og hvis den CC Gen.1 laver samme bøvl så bliver det jo ubrugeligt.

Jeg har googlet mig til at der er mange der oplever præcis dette problem, uden nødvendigvis at nævne om de har en chromecast. Og de fleste har ikke fået det løst.

Jeg mangler hjælp !
Nogle der har nogle ideer ?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 12:17
køb en ny chromecast

Til top
Mrhm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2020
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mrhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 22:55
Er gjort og testet, ingen succes... Har nu prøvet 3 forskellige chromecast i flere forskellige HDMI porte.

Har efter den sidst uge kunne udelukke HDMI kabel, fjernsyn og chromecast, og center højtaleren selv.

Kan det være noget med sammenspillet mellem Stereo forstærkeren og surround receiveren?

I dag, da problemet opstod gjorde jeg intet andet end at skrue 2db op, så forsvandt problemet og har endnu ikke været der.
Synes også jeg oplever at lyden svagt kan svinge ud på den ene front højtaler når problemet er til stede, og de sidder jo i stereo forstærkeren.

Men har prøvet at koble alle forbindelserne mellem de 2, uden at få et klart svar.
Men tænke om der måske kunne være en dårlige forbindelse i f.eks trigger signal ind/udgange ? Lyder absurd men det er efterhånden det eneste jeg ikke kan udelukke..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu