|
B&W CM7 vs. DALI mentor 6 |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(1)
|
I forbindelse med købet af højttalere, havde jeg mulighed for at høre det samme musik på B&W CM9 og DALI Mentor 6 i HiFi-Klubben.
For mine ører var der ingen tvivl om, at jeg foretrak lyden fra DALI Mentor 6, så dem købte jeg. Der var nok ekstra bas i CM9, som har en basenhed mere end CM7, men lydbilledet var mere "mørkt", hvorimod Mentor 6 virkede lysere og mere detaljeret/omsluttende. Det er svært at forklare, synes jeg, men jeg var overrasket over den store forskel, der i dette tilfælde faldt ud til Mentor 6's fordel. En anden har det måske omvendt. Jeg er stadig glad bruger af Mentor 6, også til film, hvor de suppleres af andre Mentor-højttalere bl.a. Har du mulighed for det, kunne du jo tage ud og høre de højttalere, du oplister på Fyn, men det samme som at have begge sæt stående til at lytte forskelle på, er det jo ikke. Mvh. Jørgensen
|
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(1)
|
Helt generelt! Så synes jeg at Dali er meget detaljeret og meget lyse i lyden, og skruer man op bliver de for skingre i lyden for mig. Derimod er B&W lyden nok mere blød og mørk, og de yder bedst når de får lidt power, altså når der bliver skruet godt op. Jeg er mest til B&Ws lyd selv, og ville til en hver tid vælge dem til musik. Sjovt nok at Jørgensen og jeg beskriver dem ret ens når jeg ikke har set hans opslag inden jeg postede.
Redigeret af KevinL - 26-December-2020 kl. 16:47 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(1)
|
Ja, i kirsebær...... Det er bare ikke min smag. Jeg er meget mere til sort ask. Og ja, højglans ser imponerende ud, hvis man gider at tørre støv af hver dag. Mentor 6 spiller også betydeligt dybere bas end CM7...og så har den bånddiskanter. Klaus
|
|
Bla Blasen
Bruger Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det blev Dali Mentor 6.
Hørte dem i sælgers stue, hvor de lød fantastisk med det musik vi typisk lytter til. Nu skal jeg så bare hjem og have sat dem til derhjemme 👍😊 Mange tak for jeres input 😊
Redigeret af Bla Blasen - 26-December-2020 kl. 21:09 |
|
Panasonic TX 65GZ960e
Yamaha RX-A740 |
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(1)
|
Tillykke med købet :) Håber du bliver glad for dem, og god jul
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(1)
|
Også et tillykke herfra.
De skulle gerne have mange år i sig endnu, hvis da ikke barnebarnet har fået smag for "omvendte" basenheder. ;-) Mvh. Jørgensen
|
|
Bla Blasen
Bruger Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak ☺️
De er nu sat til min receiver med BI-amp. Min receiver er 7x2, men har “kun” 5 højtalere + sub, så brugte de 2 frie kanaler til Dali. Har testet højtalerne lidt med bl.a. Dire Straits og “Drum Section” fra Run Rigs 40 års jubilæums koncert i Mur of Ord i Skotland 2013. Vi så koncerten live, og har købt den på Blu-ray 😃 Højtalere godkendt 👍😄 Lyder meget bedre og mere detaljerede end de gamle. God jul og godt nytår 😊 |
|
Panasonic TX 65GZ960e
Yamaha RX-A740 |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |