recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til fornuftige setting
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til fornuftige setting

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tjele88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2021
Sted: Tjele
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjele88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til fornuftige setting
    Sendt: 12-Januar-2021 kl. 08:37
Hej har købt et sæt kef lsx højtalere og en kef 12b sub. Jeg ved godt der ikke er en perfekt indstilling det afhænger jo lidt af hvem der hører på det, men ønsker hjælp til en god setup af suben, hvor stiller jeg bedst volumen og crossover knappen, de små højtalere har et frekvens omfåde på 59-28000 håber i kan hjælpe 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 08:53
Velkommen til.

Din subwoofer skal ikke spille højere end 80hz, ellers vil man kunne retnings bestemme subwooferen, og det må ikke. Subwooferen skal være "usynlig" så det lyder som alt bas kommer fra højtalerne, selvom den kommer fra subwooferen.
Og så skal din subwoofer ned i sammen volumen som dine højtalere.

du indstille den bagpå subben. (den kan også stilles i appen) se Video

Så sæt noget musik på, med gode basgange, ikke noget techno der. der skal være variation i bassen, for at indstille den bedst mulig.

Edit: havde ikke set det var aktive højtalere

Redigeret af T-Duck - 12-Januar-2021 kl. 09:01
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Tjele88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjele88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 09:11
T-Duck tak for det. og undskyld min uvidenhed det her system er helt nyt for mig når du skriver subwoofer ned i sammen volumen som dine højtalere hvad vil det sige 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 09:17
Slet

Redigeret af Mufti - 12-Januar-2021 kl. 09:21
Til top
Tjele88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjele88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 09:22
der er jo kun den forstærker der sidder i højtaleren. men den kan måske godt styre det du snakker om 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Tjele88 Tjele88 skrev:

T-Duck tak for det. og undskyld min uvidenhed det her system er helt nyt for mig når du skriver <span style=": rgb250, 250, 250;">subwoofer ned i sammen volumen som dine højtalere hvad vil det sige </span>
Det vil sige, du skal stille din subwoofer til spille sammen lyd niveau som højtalerene. Da subwooferen skal spille med dine højtalere, så det lyder som bassen kommer fra højtalerne. Du må lege lidt rundt med det til det passer. og så får en lægger fyldig bas.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 15:33
Du kan have en dele frekvens så lave som 50-60hz 

Bassen (subwooferen) skal ikke nødvendigvis spille så højt som fornt højtaleren, de skal spille så du kan hør bassen og så skruer du lidt ned for niveauet til bassen, sådan så du ikke kan høre du har en subwwofer, men at du uden tvivl kan høre det hvis du slukker for subwooferen.

Subwooferen skal stå der hvor bassen er kraftigst, sæt bassen der hvor du lytter, gå rundt og lyt til hvor basse er kraftigst i rummnet, der skal den stå hvis muligt
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu