|
Hvilken skal jeg tage |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:38 | |
På Garmin kan du også selv vælge, om du vil taste by, post-nr. eller vejnavn først...
M.v.h.
|
||
anoz
Super bruger Oprettet: 30-September-2007 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 421 |
Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:49 | |
Nåh, så husker jeg forkert - men det er jo kun godt
|
||
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 14-Juli-2010 kl. 18:24 | |
Disse 2 features som i hvert fald Garmin har , - er meget vigtige for mig pga mit køremønster .
1 : " Vej før by " - altså man kan taste et vejnavn, og GPS´en fortæller hvike byer der har dette vejnavn . ( et must når man feks ikke har styr på om "recorder-vej" ligger i Hasle eller Åbyhøj . . )
2 : "Byer" - man taster et bynavn - uden at skulle taste vej,postnr osv - og GPS´en navigerer dig til et fixpunkt i nævnte by .
Kan TomTom og Navigon dette ? ?
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
fhansen
Guld medlem Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Sendt: 14-Juli-2010 kl. 18:45 | |
Min TomTom kunne ikke. Min Garmin kan og det fungerer fint. Døjer dog med nogle gange at søge vej-/bynavne når der er æøå eller aa. Der skal man ramme det rigtige og det er ikke altid at det er den rigtige stavemåde der er registreret i Garmin. Men er meget funktionel og let at bruge.
|
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 14-Juli-2010 kl. 23:18 | |
Mig en gåde hvis TomTom stadig fravælger disse helt basale søge-features ? ! Hvad med Navigon ? ?
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Sendt: 15-Juli-2010 kl. 00:12 | |
Når jeg overhovedet deltager i debatten,så er det fordi jeg har aaft mulighed for at prøve en del forskellige håndholdte navigationssystemer, og ikke at det gør mig til professor, men mere fordi mange ikke kender MioMoov hvilket jeg synes er lidt synd da det er en virkelig god navigation.
Jeg skal ikke kunne sige om de andre i dag også har samme funktioner,men jeg er aldrig stødt på nemmere navigationssystemer, out of the box.
Gå en tur i El-giganten, prøv lidt forskelligt,men gør dig selv den tjeneste at bruge noget tid på at prøve de forskellige funktioner.
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
Lennon
Sendt: 15-Juli-2010 kl. 07:53 | |
Nu skal jeg så vælge navigation til min Android mobil tlf. Og der er Mio ikke på banen . Men Navigon er en mulighed , og måske senere TomTom . Derfor håber jeg på svar . . .?
|
||
Samsung PS63C7705
||
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Sendt: 04-December-2010 kl. 00:09 | |
For lige at komme med et nyt (og meget anderledes) indput til det generelle spørgssmål omkring valg af GPS. så har jeg nu investeret i en Garmin Nüvi 3790T som ganske rigtigt (om Henrik B og Lennon mævner), er ligeglad hvad man taster først, og sidst men ikke mindst foreslår den hvis man eks. skriver "Høje- " automatisk Høje Taastrup, hvilket jo betyder at min ikke på forhånd skal vide om de vil have stavet det på den ene eller anden måde.
Garmin Nüvi 3790T er den bedste navi jeg til dato har haft, og hvilken drøm af en stemmestyring :-)
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Sendt: 04-December-2010 kl. 00:26 | |
Der er, som altid, fordele og ulemper ved de forskellige mærker og det er kun den enkelte der kan vurdere hvad der betyder mest for vedkommende.
Jeg har f.eks. haft en Navigon i 4 år og aldrig savnet muligheden for at taste vejnavn før bynavn, mens andre mener at det er en uundværlig feature. Til gengæld synes jeg at TomTom's HD Traffic modeller ser rigtig smarte ud. Der er selvfølgelig en årlig omkostning for at have HD Traffic efter det første år, men prøv at kigge lidt på http://routes.tomtom.com (zoom ind på DK) og se hvordan TMC bliver gjort fuldstændig til grin... Tag også et kig på http://www.gpsforalle.dk |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |