recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - virker IQ-Routes på TomTom i DK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

virker IQ-Routes på TomTom i DK?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: virker IQ-Routes på TomTom i DK?
    Sendt: 22-Januar-2012 kl. 09:03
Skal ha' ny GPS og synes at TomTom's IQ-Routes lyder rigtig smart og optimalt ved beregningen af en rute - mere præcis end når en GPS beregner at en tur tværs gennem københavn tager 10 min udfra fra at der ingen trafik er og alle lyskryds er grønne.

Men virker IQ-Routes i danmark og nogle som bruger det?

Er HD Traffic deres svar på TMC?

Redigeret af Stay_Bamboocha - 22-Januar-2012 kl. 09:12
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 09:42
Nu kender jeg ikke lige tom tom.
Men som jeg husker det er TMC nedprioriteret, således at det kun er det mest vigtigere de mener skal sendes ud.
Vejarbejder og køer i myldretiden passes i systemet sjældent, sådan føles det.
Var selv allerede med fra starten da VDO kom med de første systemer med tmc.
Grunden til at jeg syntes det er dårligt styret fra vejdirektoratets side, er at i tyskland kører det rigtigt fint.
I København sendes der ingenting ud som jeg husker det.
SVP03
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:22

Hej.

HD Traffic er noget helt andet end TMC.

Du kan selv prøve HD Traffic, foreslår du gør det på forskellige tidspunkter.

Det bruges i deres on line Route Planner:

http://routes.tomtom.com

Du kan følge med når der bliver sat et 'hak' i show traffic information

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 23-Januar-2012 kl. 16:27
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 15:17
er det ikke TMC som giver besked på kø, vejarbejde, eller ulykke på vejene når man kører på en planlagt route? på min gamle Garmin kommer der ihvert fald noget information op.......?  Det vil den vel stadig gøre på TomTom??

Redigeret af Stay_Bamboocha - 24-Januar-2012 kl. 15:18
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 18:43
Jeg har en TomTom GO Live 825 Europe GPS.

Den har HD-traffic og IQ-routes, som jeg syntes virker helt fint.
Den plejer at ramme ret præcis med ankomst tiderne, ihvertfald i forhold til min forrige TomTom One XL med TMC jeg havde før.

Man skal bare have med i beregningerne at Live tjensterne som f.eks. HD-traffic koster penge hvert år i abbonnement.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu