|
virker IQ-Routes på TomTom i DK? |
Besvar |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha
Guld medlem Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Januar-2012 kl. 09:03 |
Skal ha' ny GPS og synes at TomTom's IQ-Routes lyder rigtig smart og optimalt ved beregningen af en rute - mere præcis end når en GPS beregner at en tur tværs gennem københavn tager 10 min udfra fra at der ingen trafik er og alle lyskryds er grønne.
Men virker IQ-Routes i danmark og nogle som bruger det?
Er HD Traffic deres svar på TMC? Redigeret af Stay_Bamboocha - 22-Januar-2012 kl. 09:12 |
|
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kender jeg ikke lige tom tom.
Men som jeg husker det er TMC nedprioriteret, således at det kun er det mest vigtigere de mener skal sendes ud. Vejarbejder og køer i myldretiden passes i systemet sjældent, sådan føles det. Var selv allerede med fra starten da VDO kom med de første systemer med tmc. Grunden til at jeg syntes det er dårligt styret fra vejdirektoratets side, er at i tyskland kører det rigtigt fint. I København sendes der ingenting ud som jeg husker det. |
|
SVP03
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. HD Traffic er noget helt andet end TMC. Du kan selv prøve HD Traffic, foreslår du gør det på forskellige tidspunkter. Det bruges i deres on line Route Planner: Du kan følge med når der bliver sat et 'hak' i show traffic information
Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 23-Januar-2012 kl. 16:27 |
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Funktioner
Tak(0)
|
er det ikke TMC som giver besked på kø, vejarbejde, eller ulykke på vejene når man kører på en planlagt route? på min gamle Garmin kommer der ihvert fald noget information op.......? Det vil den vel stadig gøre på TomTom??
Redigeret af Stay_Bamboocha - 24-Januar-2012 kl. 15:18 |
|
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en TomTom GO Live 825 Europe GPS.
Den har HD-traffic og IQ-routes, som jeg syntes virker helt fint. Den plejer at ramme ret præcis med ankomst tiderne, ihvertfald i forhold til min forrige TomTom One XL med TMC jeg havde før. Man skal bare have med i beregningerne at Live tjensterne som f.eks. HD-traffic koster penge hvert år i abbonnement. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |