|
System Audio Legend aktive trådløse højttalere |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Loudness skruede op for bas og diskant ved lav volumen. Mange husker kun loudness som en on/off knap som gav et boost uanset volumen, men mange forstærkere havde variabel loudness, som aftog jo mere man skruede op. Derfor var det på mange volumenpotmetre loudness udtag. Men, loudness (og equalizere) er fy-fy i dag, så nu hedder det DSP, de gør det samme - tilpasser frekvensgangen. Dokumentation? Nej, det har jeg ikke, men dybt kendskab til elektronik... Klaus
|
||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil ikke kalde alt der hæver bas og diskant for loudness, men gerne al a loudness. Giv dog plads til at der kan udvikles og skabes fremskridt. Også selvom det er i stil med noget vi har set får. At sidestille det som en DSP kan med det som opnås med et par komponenter er dog for simpelt.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du misforstår mig, jeg giver plads til fremskridtet, men undrer mig over de funktioner der tidligere blev "udskammet", nu genindføres i stor stil, blot under anden betegnelse. SA er jo langt fra de første der indfører det. Klaus
|
||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt, det er jeg glad for.
Bare det lyder godt, så er det fint for mig. |
||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg hørte en Legend demonstration på SoundSociety på Hotel Royal i Århus for et par uger siden. Først om passive, og derefter som aktive. De passive var spændt på en rimelig dyr forstærker, jeg kan ikke huske hvilken.
Lydmæssigt foretrækker jeg den aktive kombination, mere transparant lyd, og med en dejlig ro/overskud i lydbilledet. |
||
mvh Christian
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |