|
Subwoofer - klasse AB kontra Klasse D |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svaret. Det må vil jeg arbejde videre med. |
||
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hejsa Jeg takker meget for svaret i den anden tråd. Det er ikke for at være uhøflig, men hvis nogen har brug for at vide noget om rummet den skal være i, så vil jeg gerne selv være herre over mine billeder og lægge dem op i tråden ;-)
|
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Oj, det var nu kun for at hjælpe, ikke for at overtage dine fotos. Jeg kan da godt slette billedet, hvis du vil.
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hejsa, og som jeg skrev - det var ikke for at være uhøflig Jeg har det bare bedst med selv at styre mine billeder ;-) Men jeg er også lidt hys mht. sådan noget på nettet - har f.eks. heller aldrig lagt billeder på FB.
|
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jamen, jeg forstår skam, og jeg burde nok ikke ha gjort det - undskyld. Jeg sletter det bare igen og lader dine billeder være dine
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt i orden Jeg kan lægge et link ind til tråden: Så kan "ejerskabet" til billedet stadig ligge hos mig. |
||
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har kig på en System audio 175/200. De har nogle ganske rimelige brugtpriser. De har ikke nogen kæmpemembran, men de skulle være nogle hurtige sub'er. Jeg har ikke brug for en mudret buldrende lyd, men gerne en neutral en der bare skal lægge noget mere bund end mine gamle standerhøjtalere kan levere. Så kan det være om et par år at "mere vil have mere" - men så finder jeg nogle nye der.
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Personligt ville jeg ikke gå under en 12", hvis der er tale om lidt seriøs filmlyd.
Én 8 tommer rykker ikke ret meget i en stue, som du har...
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hejsa Ja, det kan måske være rigtigt - men nu har SA200 en 10" membran. Det er SA175 der har en 8". Men jeg tænker også at det har noget med forstærkeren og magneterne i sub'en at gøre?
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har kørt med 2xSA 200 og senere med 4x SA200. De spiller super godt, og i lukket tilstand er de meget præcise og ultra hurtige, super godt og lækkert specielt til Hifi. Hver opmærksom på at der er 2 generationer, de første var med en A/B forstærker og senere kom de med Class D forstærker. Sidst nævnte er den bedste.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har vel heller aldrig påstået at de begge har 8", men du henviser jo selv til begge ved at skrive "175/200". Uden at have hørt dem, vil jeg tro, som Potter bekræfter, de er rigtig fornuftige til musik, men når det drejer sig om hjemmebio, så skal der, efter min erfaring, flyttes mere luft, så hjælper det ikke, de er nok så hurtige. Det er klart, der er flere faktorer, der har betydning for kvaliteten og lydtrykket end selve arealet på enheden; det er ikke svært at finde en sub med 10" enhed, der spiller bedre end en af ringere kvalitet, der har en 12" enhed, men størrelsen på enheden sætter en naturlig grænse for hvor meget luft, der kan flyttes, og dermed hvor dybt og højt den kan spille. I dag er det jo blevet meget in at bruge mindst 2 subwoofere, da det giver nogle fordele, bl.a. bedre fordeling af lyden i hele lokalet,men hvis du kun har plads til en enkelt i stuen, ville jeg personligt ikke gå under 12", uanset kvaliteten på subwooferen... Jeg købte selv en enkelt subwoofer fra Dynaudio med en 10" enhed i håbet om, den kunne bidrage til noget bedre bund i film, egentlig ikke fordi jeg savnede det, men gevinsten var yderst begrænset (selvfølgelig afhængig af hvilke højttalere, den skal spille sammen med), så den blev hurtigt skiftet ud, på trods af, det var en subwoofer i den bedre ende... |
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svarene. Jeg vil kigge lidt på, hvad man kan få af 12", evt. senere udvide med en ekstra 10"/SA200 - hvis det bliver den. Der er sådan set nok plads i stuen. Jeg har også set at den nye generation både er klasse D, og har ny teknik. Men har som sagt ikke det vilde udstyr, eller behov - men det kan være om et par år. |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |