|
Ny pick-up til Thorens 160 S? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
osimum
Bruger Oprettet: 12-April-2020 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Yes det er præcis den side jeg har fundet: http://thorens-info.de/html/zubehor.html Hvor der bla. står (bemærk det er IKKE en TMC 63 jeg har men en MCH 63): Technische Daten für alle MCH-Versionen (laut Prospektblatt) : Empfindlichkeit : 0,25 mV*sec/cm Übertragungsbereich +/-2dB : 20-20000 Hz Impedanz : 22 Ohm Nadel : Diamant van-den-Hul-1 Og det lader også til at være det samme her: https://www.fabtech.de/en_pick-ups_comparison-thorens-emt.html for MCH 63. Så tænker den pickup må være en Van den Hul 1. Ham jeg købte den af for ca 10 år siden havde købt den i 80'erne men havde nærmest ikke brugt den. Er dog ikke særligt imponeret over lydkvaliteten. Jeg har nogle nye dyre 180g velproduceret LP'er og det lyder ret støjet sammenlignet med spotify - som jo langt fra er lossless. Så overvejer da også lidt at sælge den og købe en ny pladespiller da der jo nok er sket en del i løbet af den sidste 40 år :-) Redigeret af osimum - 14-April-2020 kl. 20:17 |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Aaargh, min fejl.
Tænker at kun er selve diamanten der er VDH
Der er sket lidt i løbet af 40 år (jeg er for eksempel blevet 40 år ældre...) men i pladespillerverdenen er der ikke sket revolutioner. Det er i høj grad præget af "magi" og "trosretninger", hvordan man får den bedste lyd. Nå ja, og så tager man en superhård diamant og smider den ned i de ultrafine detaljer i vinylen. Diamanten vinder.... Klaus
|
|||
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af javilha - 11-Juli-2020 kl. 19:38 |
|||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |