|
Indbygningshøjtaler system |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, eksempelvis Sonos. Hvis du vil kunne airplaye individuelt til 8 rum, kræver det 8 modtagere (forstærkere) med AirPlay. Hvis du ikke er klar på en sådan løsning, så drop indbygningshøjttalerne og køb IKEAs nye højttalere. Ungerne er nok ligeglad og vil hellere have en højttaler de kan røre ved. Klaus
|
|
Rough
Super bruger Oprettet: 13-April-2009 Sted: Måløv, Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bekent.dk har også forskellige løsninger. Men vil tilslutte mig anbefalingerne på Sonos, det virker bare ud af boksen.
|
|
hoejfed
Bruger Oprettet: 08-Oktober-2017 Sted: hjemme Status: Offline Point: 66 |
Funktioner
Tak(0)
|
hakeem86
Ny bruger Oprettet: 26-August-2019 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har set sonons indbygnings højtalere , men kræver også en AMP pr rum...
Hvis jeg dropper airplay kravet, og bare gerne vil kunne stream via Bluetooth .. hvad har jeg så af mulighed?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Cirka de samme, da du stadig skal have en modtager og forstærker i hvert rum.
Du kan ganske givet finde noget “kinaskrammel” som denne Jeg vil dog til enhver tid foretrække noget der bruger wifi. Klaus
|
|
Thermighty
Bruger Oprettet: 31-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
Funktioner
Tak(0)
|
Russound og Crestron er professionelle løsninger til multirum. Det fungere bare ikke ud af boksen som f.eks. sonos og Bluesound. Og det kost er let derud af. Men så har du også en amp der kan levere til alle zoner. Jeg stod i samme dilemma som dig for 5 år siden, og har valgt at gå med Bluesound. Her har jeg et par power amps til nogle zoner, og resten har jeg opsat med nodes (streamere) og separate forstærkere, nogle store nogle små afhængig af om de driver loft højtalere eller standere. Det taler selvfølgelig lidt imod at have alt i teknik skabet. Her kommer så til at stå, i mit tilfælde 7 powernodes (sonos amps).
Jeg har også set på løsninger med raspery andet DiY, men jeg vil have out of the box og stabilitet, samt bruger venlighed så børn og frue også kan bruge det, derfor valgte jeg den "trælse" løsning.
|
|
Mit Setup
JVC DLA-HD350,Arcam AVR30, Arcam BDP 100, Kef Reference 3 Kef XQ 5.1setup: XQ 30, XQ 10, XQ 50c,XQ 60b,Sony A8, |
|
madsklit
Bruger Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
https://bekent.dk/spe-230bt.html aktive indbygningshøjtaller med Bluetooth kunne måske bruges?
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1665 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med en multikanal forstærker og 8 chromecast audio. Tænk over om du vil have mono eller stereo i hvert rum. Det er helt normalt et muzakhøjttalere spiller mono.
|
|
BeoBrians
Bruger Oprettet: 07-Marts-2019 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil anbefale dig Origin Acoustics, så er det ikke bare Muzak, men kanon god lyd.
De laver en 12 kanals forstærker, den kan køre som en stor zone eller 6 zoner med hver to højttalere, kan også mixe det. På hver zone kan du sætte en Hall-Audio Blu-tooth Connector på. Det er billigste men absolut noget af de bedste.
Redigeret af BeoBrians - 15-Oktober-2019 kl. 04:42 |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |