|
På nogle DR udsendeler er tale utydelig. |
Besvar | Side <1 8910 |
Forfatter | |||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan ikke se at der er tale om en ulempe hvad angår apple tv og DR app med DD 5.1. |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Apple skriver selvfølgelig hvad deres boks kan og ikke hvad alle mulige streaming Apps kan. Du forventer vel ikke at Apple skal undersøge f.eks. lydformater/streaming i alle Apps og så skrive om begrænsningerne... Kan ikke helt forstå din vinkel på det her?
|
|||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Var åbenbart lidt hård ved DR da jeg forleden skrev at deres udsendelsee 'Live' næsten er i mono. Det er åbenbart kun via deres DR TV app. Sad nemlig lige og så seneste udsendelse via Yousee Arkiv app (på Apple TV) og her var lyden faktisk i fin stereo - prøvede så lige at lytte til det samme via DR TV app (også på Apple TV) og her er lyden stadig i (næsten) mono. Mærkeligt at de 'nedmixer' lyden til næsten mono på deres egen app. når udsendelsen ellers er i fin stereo når det sendes direkte (eller via YouSee arkiv app) ?? |
|||
fredvej
Bruger Oprettet: 28-August-2010 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 91 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så vidt jeg har forstået tråden, så er det nu afklaret at DR sender et for ringe lydsignal ud. Det ændrer DR næppe foreløbigt, deres indtægt er jo sikret uanset hvor meget seerne med ordentligt lydudstyr klager. Hvordan skal man indstille sit udstyr for at få den bedst mulige taleforståelighed, givet det signal DR udsender ? Dekodning er et aspekt, men kan man forbedre noget ved at dæmpe nogle kanaler og forstærke andre, eller fremhæve nogle frekvensområder og dæmpe andre ?
Redigeret af fredvej - 02-Oktober-2018 kl. 09:36 |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det har ikke så meget med deres indtægt at gøre. Det er ganske almen forstokkethed og jantelov.
Det er ikke nemt. Men når stereo signalet indeholder dolby prologic, så får du det bedste resultat ved at indstille dit udstyr til dolby prologic. Ellers ren stereo.
Det er ikke nemt at begive sig ud i, plus du skal have udstyret til det, (det har de færreste). Muligvis kan du via en simple equalizer forbedre lidt, men det er vildt svært og kræver en del øvelse. Har du erfaring i at producere og mixe i forvejen, så er du godt på vej.
Jeg mener dog ikke det er det værd. Så vigtig er lyden heller ikke, på DR. |
|||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej fredvej
Nu er det da heldigvis ikke alle DR's programmer hvor tale er utydelig. Når jeg oplever det, vælger jeg mode 1, som sender lyden til min center mono BeoLab 7-4 højttaler, der håndtere tale så godt at det bliver forståligt. Men Stereo (musik) fra front højttalerne, må jeg så undvære. |
|||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|||
Besvar | Side <1 8910 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |