|
Kanaler på et tv men ikke et andet |
Besvar |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2013 kl. 17:30 |
Har to fjernsyn slået til på samme antenne udtag. (kabel-tv)
Efter pakkeskift har jeg mistet bl.a. kanal 4 og tv3+. Dette er slået igennem på det ene tv, men på det andet tv, kan jeg stadig se de to kanaler? Hiver jeg kablet ud til det ene fjernsyn, som ikke kan se de to kanaler, mister jeg også de to kanaler på det andet tv, og sætte jeg kablet i udtaget igen, kan jeg fint se de to kanaler. Umiddelbart er det de eneste kanaler der har overlevet pakkeskiftet. Fjernsynet hvor de to kanaler ikke kan ses, mistede kanalerne med det samme efter pakkeskift, tror jeg, da jeg ikke har det tændt så tit, men opdagede det, da jeg ville se et program færdigt på det tv, og så kanalerne ikke var der. Nogen der har en mulig årsag til hvordan og hvorledes det kan lade sig gøre?
Redigeret af aerik - 03-Januar-2013 kl. 17:30 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
For de kanaler du "mangler" er ikke med i grundpakke, men ligger lige over grundpakke filter afskærings frekvens.
Så afhængig af signalstyrke i gaden og diverse kabeltab i din installation, kan de manglende kanaler lige med hiv og sving modtages.
Hvis du går ind i menu og aflæser signal styrke og kvalitet på pågældende kanaler ligger de væsentlig lavere end øvrige kanaler.
P.S.: Der er forøvrigt flere kanaler på den MUX som det drejer sig om.
Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 03-Januar-2013 kl. 17:49 |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Du har ret, styrken er på 34 og den er på 97+ på de andre kanaler.
Undrer mig bare stadig over hvordan det kan lade sig gøre.. Ret godt gættet ;) |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
6ern HD går også uden om filtret, ligeledes gør BBC Knowledge, så betragt dem som Bonuskanaler.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Gør jeg indtil de får lappet hullet. Troede bare de blev krypteret
|
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror neppe, de gør det. De har altid været der - YouSee Very Clear! Dem, som har Mellempakken, får så sikkert også lidt "Fuldpakke-bonus".
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal det hul lappes, så er der mange filtre der skal skiftes, eller der skal ændres frekvenser. De er i sagen natur i Clear, da de er mellempakke kanaler.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg takker for jeres svar, og ærger mig bare over Tuneren på det andet tv ikke er stærk nok ;)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |