recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon eller Play ( UK )
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmazon eller Play ( UK )

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LunD^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-August-2009
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Amazon eller Play ( UK )
    Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 23:05

Hej,

Jeg har fulgt med på forum et stykke tid, men har netop oprettet mig som bruger, så jeg også kan deltage i de forskelle indlæg.

Jeg har netop købt en Bluray afspiller. Jeg har så opdaget at film er væsentligt billigere i UK, og jeg har derfor oprettet mig på amazon.co.uk og play.com da begge anbefales af mange.

Jeg har fundet 2 film jeg vil købe: Dark Knight og Antarctica Dreaming.

Jeg har så læst om forskellige told og moms situationer;

Hos play er der gratis levering men der er intet omkring told og moms, dette er noget man kun risikerer at skulle betale da det ligger i Jersey som er uden for UK/EU ?

Hos amazon har de en smart beregner, der regner alt om til DKK, både varens pris, fragt og VAT. Der kan ikke komme told på fra amazon - korrekt?

Hos play koster mine varer omregnet 234kr og hos amazon 244kr hvor jeg hos play risikerer at få en væsentlig mer regning. Dette gør jeg ikke hos amazon?

Altså.. det kan bedst svare sig at benytte Amazon er det rigtigt forstået?

Tak. :)

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 23:22
Play er i Jersey (uden for EU). Risiko for moms + gebyr på 155 kr til PostDK, hvis varens værdi er over 80 kr.

Amazon sender fra UK/EU og opkræver dansk moms. Ingen problemer.

Bemærk dog at Amazon Marketplace ikke er Amazon, men kan være sælgere fra UK, Jersey eller sågar USA.

Hvis forskellen kun er 10 kroner, så køb hos Amazon (som også er bedre til at emballere/pakke tingene; Play bruger som regel billige boblekuverter). Men nogle gange er det risikoen værd tage chancen hos Play. Intet er sikkert, men det er langt fra alle forsendelser som bliver knaldet i tolden.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu