|
Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
sqnk
Bruger Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ringede og snakkede med Fibia's support om det og fik besked om at de ikke havde adgang til Coax på Eniigs net, så de kunne kun tilbyde tv bokse i deres netværk.
|
||
mortenstryhn
Bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yep - det eneste Coax-net, som er åbnet for konkurrence i DK er hos TDC Net. De andre net er stadigvæk lukket og jeg tænker at det bliver ved indtil leverandørerne bliver tvunget til at åbne deres Coax-net.
Det er jo heller med Eniigs bedste vilje at over 100.000 fiber-husstande er sat på markedet og aktivt skal vælge ny leverandør. Det er dog godt for konkurrencen :)
|
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så kunnde de sq da have ladet være med at lave den åndsvage fussion så de blev en del af Norlys
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er der vel tale om norlys/eniigs fiber, så hvor man så har en konverter der ændrer fiber til coax dvb-c og ikke at man får adgang til norlys/eniig/stofas coax netværk. |
||
sqnk
Bruger Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, jeg tænker ikke nuværende stofa kunder har fået samme brev om at de kan skifte væk ? Vi taler vel om at coax udgangen på konverter boksen, hos Eniig kunder, ikke er en del af deres OpenNet aftale og andre udbydere derfor ikke kan gøre brug af denne.
|
||
mureren
Guld medlem Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Samme gjorde jeg, og samme besked. Det er sgu en sviner fra Norlys. Hele Viaplay Total pakken mangler, samt nogle få kanaler, og til stort set samme pris. TV2Play er måske nok lidt værd, men ikke noget jeg hidtil har valgt at betale for. Hvis jeg skal være Stofa kunde, skal tilbuddet være bedre.
|
||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
||
mureren
Guld medlem Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der nogen der ved om det vil kunne lade sig gøre at fjerne Eniig's fiberboks/router, for at opsætte sin egen med en DVB-C port (F-connector)? Meningen er at så kunne jeg vælge Waoo via Fibia som tv-udbyder, fjerne Eniig's Alcatel Lucent G-241W-P fiberboks, og selv købe en tilsvarende boks man har kontrol over. Bare fordi Eniig/Norlys ikke vil åbne DVB-C udgangen i DERES boks, betyder det vel ikke at det ikke kan virke i en router man selv kontrollerer? Eller gør det?
|
||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det tror jeg ikke du skal regne med, husk på at den boks på din væg kan/bliver kontrolleret inde fra dig elselskab
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er næppe fordi de ikke VIL åbne for udgangen, men fordi de ikke bruger båndbredde i fiberen til tv kanalerne og det så er omsonst at åbne for stikket, når der ikke kommer noget signal, der kan komme ud der.....
Klaus
|
||
----OR----
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Da jeg november blev bedt om at træffe et valg mht. Nordlys fiber valgte jeg Bolignet 1000 mb til 299kr
Mente ikke jeg ville mærke nogen forskel, ren overkill mht hastighed. Havde før 50/50 mb ind i routeren (Asus RT68) Hastigheden længere væk i huset var målt til kun 5-8 mb/s hvilket gav problemer mht overvågningskameraer, der sender med 18-20 mb/s Nu er hastigheden 980 mb kablet og 500 mb på wifi længst væk i huset Og koster næsten det samme som før. Har kun denne ene router og ingen Mesh. Mht. fiberboksen fra. Nordlys, Nokia, så bruger andre udbydere port 2. Port 1 er spærret af Nordlys. Man kan her koble alt muligt til uden begrænsninger Redigeret af ----OR---- - 17-Januar-2021 kl. 04:26 |
||
barnvanja
Ny bruger Oprettet: 11-Marts-2010 Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Efter at Eniig og SE er lagt sammen og er blevet til Norlys (med opsigelse af Waoo kunder efterflg.), er der mange af os (ca. 100.000 kunder), der er blevet tvunget til at vælge en anden leverandør af fibernet her i januar.
Personligt valgte jeg Fibia/Waoo - og det har på alle måder været en elendig oplevelse. Nu foreløbigt på 4. døgn uden internet. Det er "fantastisk" i en tid med hjemmearbejde og skolebørn, der er hjemsendt. De sidste par dage har Waoo/Fibia på bl.a. deres Facebook-sider "informeret" deres kunder om, at der er problemer, at de er løst, at de ikke er løst alligevel, at man skal genstarte udstyr osv. osv. osv....altså med andre ord: værdiløse udmeldinger. Problemer fortsætter og de tager til. Er der andre herinde, der har samme problemer ifbm skiftet fra Norlys?
Redigeret af barnvanja - 17-Januar-2021 kl. 12:34 |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |