|
hd fil formater |
Besvar |
Forfatter | |
zumosol
Bruger Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Emne: hd fil formater Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:36 |
Hej
Ved ikke lige om det her er det rigtige stedet poste spørgsmålet, men så må i jo sige til... Sidder og roder en del med HD optagelser fra DVBViewer, som gemmes som en transportstream *.ts Så langt så godt, men hvad er egentlig det bedste format at gemme i? Et det *.ts? eller? Jeg synes jo mere jeg læser rundt omkring det jo mere snot-forvirret bliver jeg, er der nogen der kort kan give et over-view over hvad der er godt og hvad der ikke er. Hvilekt HD format er "standard"? ( hvis altså der er et der er standard overhovedet...) Jeg er pt. IKKE interesseret i at gemme det optagne på DVD, da jeg ikke kan forstille mig at en 12Gb fil kan pakkes sammen på en DVD og så stadig være HD. .og har ingen planer om at brænde Blue-ray så det er ren "gemme-på-harddisk" i bedst mulige format, som fylder så lidt som muligt :) En af grundene til jeg roder med det er også: Jeg fisker også lidt efter at klippe reklamer mm ud, og mine erfaringer er ikke vanvittig gode: det sidste jeg har prøvet er Cyberlinks PowerDirector8 , her tager det en KRIG at klippe bare 2 små reklame-blokke ud, og programmet kan ikke gemme i .ts formatet. men der i mod f.eks Mpeg-4 AVC format. Samtidigt går programmet ofte ned imens det gemmer. (ret nomalt for P.Director skulle jeg lige hilse at sige..) Der ud over har jeg prøvet et hav af programmer f.eks Streamclip. som desværre i 90% af tilfældene går ned under import af *.ts filen. Bedste resultat til nu er faktisk et program der hedder TSplayer fra ophavsmændene bag Dvbviewer, MEN det kan kun lave et klip i hver fil, altså ikke klippe reklameblokke ud.. jeg kan se rundt omkring at mange brokker sig over at undertekster forsvinder når man klipper i en *.ts fil, det har jeg aldrig oplevet, underligt nok :) |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 15:59 |
mht powerdirector 8 kan jeg ikke genkende at det går ned ofte,,, jeg bruger det til redigering af mine fullhd avchd filer.. som vel nok er meget krævende.... måske du ikke har nok ram på din computer?
En anden ting.. powerdirector 8 (i den allernyeste patch) og i den KØBTE version.. (trial versionen virker det ikke)... men der understøtter den smartrendering (hedder svrt i powerdirector 8) på en række formater (om den understøtter de formater du har brug for ved jeg desværre ikke).. men dvs at den IKKE står og rendere hele filen igennem til et nyt format... men den blot klipper sammen/fra udfra det du har sat ind/fjernet.... forudsat du ikke har tilføjet lyd og specielle klip og sådan.. det øger nemlig produktionstiden...
Jeg har lavet en beskrivelse af hvordan det virker her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74598&PN=2&title=avchd-lagring-af-data-p-blue-ray-recorder det er godtnok til avchd filer... det du skal prøve dig med i indstillingerne er at finde frem til et produktionsformat hvor du kan bruge smartrendering, ved at lege lidt med formaterne... hvis du har et lille klip liggende vil jeg gerne prøve det af for dig, hvis du sender et link til klippet
|
|
Mvh
René |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |