recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV-4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV-4

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Jer med ATV4, er der via apps gode muligheder for at streame fra NAS (Qnap) ?, eller er det en begrænset mængde filformater?

Har primært film liggende i folders (video-, audio ts).

Jeps - jeg streamer fra min NAS - mest igennem MrMC, men der findes også Infuse, Plex og måske flere.
Alt mit er dog i .mkv, men det virker bedre end på noget andet hardware jeg har prøvet.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 12:58
Ok, må prøve at se om jeg kan Google mig frem til ts kompatibilitet på en af de apps, for så skal den da bestilles.
Kører Xtreamer Sidewinder pt, men kunne godt klare en seriøs opgradering på den front.
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Venomous Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 23:36
Andre som oplever store problemer ved AirPlay af tv2play eller afspilning af Apple tv's DR.nu app.
Mit Apple tv står til auto, hvilket altid er 1080p 60hz, men får vanvittige framedrop på DR og tv2play ved denne framerate. Det forsvinder straks når jeg ændre til 50hz, men så er det Netflix der laver mega framdrop :-(
Kan det virkelig passe at den ikke selv registrere input og ændre efter inputtet?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Andre som oplever store problemer ved AirPlay af tv2play eller afspilning af Apple tv's DR.nu app.
Mit Apple tv står til auto, hvilket altid er 1080p 60hz, men får vanvittige framedrop på DR og tv2play ved denne framerate. Det forsvinder straks når jeg ændre til 50hz, men så er det Netflix der laver mega framdrop :-(
Kan det virkelig passe at den ikke selv registrere input og ændre efter inputtet?
Ja det er desvære nok den største ulempe med ATV-4 at den ikke har styr på frameratesAngry
Tænk hvis Apple havde haft styr på dette, og den også understøttede 24fps.
Mvh Jesper
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 12:47
Synes kun jeg kan se framedrop de første par sekunder efter streaming fra DR er startet. Herefter er det som auto indstillingerne får det på plads.
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 16:43
Her lige opdateret ATV-4 kan nu bruge BT tastatur Thumbs Up super fedt så mangler vi bare TV2 Play og DPlay 
så tror jeg sku jeg opsiger mit yousee tv
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af BJEPSEN.COM BJEPSEN.COM skrev:

Her lige opdateret ATV-4 kan nu bruge BT tastatur Thumbs Up super fedt så mangler vi bare TV2 Play og DPlay 
Er det noget bestemt BT tastatur? Eller kan man bruge de fleste? Og skal du ind i indstillinger, og derfra opsætte det?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af BJEPSEN.COM BJEPSEN.COM skrev:

Er det noget bestemt BT tastatur? Eller kan man bruge de fleste? Og skal du ind i indstillinger, og derfra opsætte det?

Jeg kender ikke til andre ud over Apple og Logitech K811
Jeg bruger et Logitech K811 som jeg varmt kan anbefale jeg bruger min på ATV-4, Mac-Mini, iPad, og det kører skide godt

Ja man skal ind i indstillinger
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 16:17
Er der nogen af jer der har erfaringer med controllere? - Jeg synes ikke at det fungere specielt godt at bruge fjernbetjeningen til spil, men synes omvendt også det virker lidt overkill med en controller til 4-500 kr.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af kloppern kloppern skrev:

Er der nogen af jer der har erfaringer med controllere? - Jeg synes ikke at det fungere specielt godt at bruge fjernbetjeningen til spil, men synes omvendt også det virker lidt overkill med en controller til 4-500 kr.
Nej den medfølgende remote er ikke særlig god til spil (næsten ubrugelig).
Jeg har købt Trådløs Nimbus-spilcontroller fra SteelSeries, men som du sikkert allerede har erfaret, så koster den 429kr.
Tilgengæld så syntes jeg kvaliteten er super, og den ligger godt i min hånd, og så holder den strøm i en evighed.
Mvh Jesper
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu