|
Hvordan får jeg kablet forbindelse via antennestik |
Besvar |
Forfatter | |
papman
Bruger Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 218 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Marts-2020 kl. 13:54 |
I en ny lejlighed har vi internet via kabel-tv, hvor routeren står i stuen. Min søn spiller meget computer og har brug for en LAN-forbindelse på sit værelse. Jeg vil nødig trækket et kabel gennem hele lejligheden. Han har antennestik på værelset. Kan man på nogen måde bruge stikket på værelset til trække et LAN-kabel til hans PC. Kræver det en ekstra router på værelset eller findes det noget andet, der kan bruges?
Redigeret af papman - 02-Marts-2020 kl. 13:55 |
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det kan i ikke, træk et kabel eller brug, alternativt kan der trækkes netværk via strømkablerne.
Dog er det forskelligt hvor godt det fungere, det fungerer bedst hvis de to stikkontakter er på samme fase, sikring og der ikke er for mange andre elting der støjer.
|
|
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener der er tilfælde hvor man kan flytte routeren fra et antennestik til et andet, det kommer an på hvilken installation I har
Lyder som om du har en gamer søn, glem internet via strømkabel til en gamer, det er kun et lan kabel der duer
|
|
Ehlz
Super bruger Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Funktioner
Tak(0)
|
Antenneledningen kører sandsynligvis i et tomrør i væggen. Du kan jo forsøge om du kan erstatte antenneledningen med et ethernetkabel. Duer selvfølgelig ikke hvis han samtidig bruger antennestikket.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Ehlz
Super bruger Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig, men det projekt har jeg haft gang i hos mig selv om mine standard tomrør er desværre ikke bredde nok til at det var en success :-)
|
|
beatmore
Bruger Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det optimale er at trække kabel i det eksisterende tomrør, ethernet kabler kan fåes meget tynde.
3-4mm i diameter. Er det ikke en mulighed findes der faktisk udstyr til at køre ethernet over antenne kabel, det hedder MoCA og ved at AV-connection sælger det, men der er flere der har det.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, Moca kan køre på andre frekvenser, men du skal sikre dig at at det er over 1218 MHz. Typisk vil man kunne sætte det op i Moca enheden.
I din situation ville jeg dog sige at den klart bedste løsning er som andre er inde på at trække et kabel. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |