|
Antennefordeler og F-connectorer, anbefaling hjælp |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det er hurtigere - og nemmere - at crimpe stikkene på. Faktum er stadig, at skrue-connectorer er HF-tætte, og de fungerer godt - hvis de er monteret korrekt. M.v.h. |
||
Plex
Guld medlem Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil nu stadig mene, at en f-con med compression eller crimp er mere hf-tæt end twist-on, da de først nævnte har et rør der glider ned mellem folie og fletskærm. Jeg medgiver dog, at twist on til GDS er fint i de fleste tilfælde.
Redigeret af Plex - 01-Marts-2017 kl. 20:41 |
||
st1
Bruger Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er i det store hele enig, dog ser jeg det som værende lettere at opnå HF-tæt og velfungerende connector påsætning med compression end med twist-on. Især fordi crimp, men især compression tilpasses bedre til forskellig kabel-kvalitet og tykkelser. (Da de klemmer bedre, og compression kan tåle at den ydre isolation bliver tyndere.) YouSee bruger dog ikke længere Crimp til almindelige installationer, de bruger compression. Det er dog mest p.g.a. compression er hurtigere og giver mere konsistent resultat. Kabel-krympning på loft betyder typisk at dårligt/forkert kabel er anvendt (f.eks. PVC-kappe istedet for PE-kappe til kabler der er udendørs eller udsat for temperatursvingninger på lofter o.lign.), eller at installationen er (for) gammel jvfrt levetiden for de anvendte kabler. |
||
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En ordentlig F connector skruer du uden på skærm. Skærmen er jo heller ikke flere millimeter tyk. Hvis stik og kabel er i orden, er der ingen fare på færde og det samles korrekt. |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
M.v.h. |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |