|
Yousee - Pixelering på valgfrie kanaler |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
JENC
Guld medlem Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og hvor lang tid var der imellem du blev omlagt og det blev løst? Vi blev omlagt for 4 uger siden, og jeg har stadig problemet. Og problemet opstod ifm. omlægningen. Og problemet er der ikke for DR kanalerne, så for mig er det ikke et 1080i ctr 720p problem. Det er kanal4 med flere, ligesom trådstarter.
|
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kanalomlægning vs ombygning af anlæg til docsis 3.1. Yousee var fædig med deres kanalomlægning ~10. marts. Jeg blev omlagt 2. februar. Lige siden har jeg bemærket problemet.
|
|
PerRC
Ny bruger Oprettet: 20-Maj-2017 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der blev omlagt ca. ultimo februar hos mig, så der gik ca. 3-4 uger før det var løst.
Men det var først da jeg bestilte en teknikker til at fejlsøge at der skete noget hos mig. Har respekt for den opgave yousee har, når de presser en større datamængde ind på sammen antal frekvenser. De kan ikke forudsige hvor det ikke vil fungere. Så er det ud at fejlsøge lokalt og løse problemerne der hvor de er. Måske er det derfor de starter med 64 QAM til 256 QAM på de krypterede kanaler som få kunder har, istedet for på grundpakken som alle kunder har.
|
|
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet virker bare ikke til at være lokalt (BER=0). Jeg har en almindelig fuldpakke. Alle kanaler er fortsat 64-QAM. De ligger på de præcis samme frekvenser, som før omlægningen. Den eneste forskel er ændring i opløsning og bitrate på visse kanaler.
De kanaler, som jeg har bemærket problemet med, kører med variabel bitrate. Jeg ved ikke, om de gjorde det før omlægningen. Redigeret af bubbleboy - 20-Maj-2017 kl. 23:32 |
|
JENC
Guld medlem Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad giver det i øvrigt af fordele for YouSee at omlægge fra 64QAM til 256QAM?
|
|
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
64 giver en kapacitet på ~38 Mbit/s pr. mux. 256 giver ~50 Mbit/s.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |