|
Yousee - udlevering af personlig kode |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||||||||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Nej - det er altid en support/tekniker som jeg er i kontakt med, da jeg ikke orker at snakke med folk fra kundeservice. Da de imo. ikke er til at stole på. Har oplevet et utal af gange, hvor de har lovet at ringe tilbage - uden dog at gøre det ! Og de er blevet endnu mere uduelige efter, at kundeservice er blevet udliciteret til et call-center. Magen til elendig kundeservice skal man lede længe efter ! I de fleste tilfælde aner de simpelthen ikke, hvad det hele handler om.
|
||||||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||||||||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Øh - hvor ved han det fra ?? I mine tilfælde er det altid en supporter/tekniker jeg har været i kontakt med omkring udlevering at mit login. Aldrig en af deres, i de fleste tilfælde, uduelige kundeservice medarbejdere. |
||||||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||||||||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Jeg spurgte blot til din definition for en telefon løfter.
Umiddelbart ville jeg jo tro at deres support, stadig er nogle telefon løftere, da jeg ville bliver overrasket hvis de lavede andet. Men vi har jo alle vores personlige holdninger. I min verden er der ingen forskel i at udlevere mit Yousee password til dig, en specialist eller en supporter. I er alle lige fremmede for mig. Og jeg mener at Yousee må finde en bedre løsning. Teknisk er det muligt med et system som gør at deres specialister kan logge ind som en specifik bruger, og det skal ikke være kundernes problem at Yousee har et dårligt system. Så må de logge ind på min maskine med Teamviewer, og så skal jeg nok logge ind for dem |
||||||||
BaaaaaH
|
||||||||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Hvis YouSee gør som stort set alle andre udbydere jeg kender til, så sidder "support" og "kundeservice" i stort set samme afdeling - nogle gange tænker jeg næsten at den ene afdeling låner medarbejdere fra den anden...
|
||||||||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||||||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Og TeamViewer løsningen er vist ikke så udbredt i kundeservice afdelinger i stil med Yousees, så den holder heller ikke i praksis. Jeg ville i givet fald udlevere mit og så skifte det, når de var færdige. Det kan jeg uden problemer, da jeg ikke har samme password andre steder og jeg vælger at stole på Yousee.
|
||||||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||||||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Hvor er min tomme påstand.? Du læser ikke hvad jeg skriver! Jeg skriver at det teknisk ER muligt at have et system hvor at man kan. og jeg skriver at, det at yousee ikke kan dette, ikke skal være kundernes problem. At andre virksomheder gør det på samme måde, skal da ikke være en undskyldning for at det er OK. At VW snyder med deres NOS tal, skal da heller ikke være anledning til at andre bilproducenter bare skal sige, jamen VW gør det også, så derfor er det OK at vi gør det samme! eksempel.: Hvis Danske Bank skal logge ind på min bruger, har de aldrig bedt mig om min adgangskode, de får tilgengæld en form for engangs login, som jeg giver dem.
Det er ikke længere kundeservice, men en specialist som skal have adgang til kundens login. At det ikke er udbredt, skal ikke være en undskyldning for ikke at bruge det, er det nu ikke længere tilladt at være lidt innovative i en support afdeling.?
Idéen med at bare at skifte det når de er færdige er også fin nok, men dette er noget som Yousee's support skal forslå, og ikke noget du som kunde selv skal udtænke, da X ud af 10 kunder ikke tænker i den retning, at deres password evt. ville kunne misbruges. Og hvis du skifter din kode efter at yousee er færdige, så stoler du jo netop ikke på dem.!
Redigeret af Blank - 20-Juni-2017 kl. 07:39 |
||||||||
BaaaaaH
|
||||||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Om der så BURDE være muligt, er en anden snak. Og jeg har kendskab til flere systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en bruger, uden at kende vedkommendes password.
Smart Og her er det så et sted, hvor langt højere sikkerhed er relevant. Det er det ikke i f.eks. Yousees kundesystem.
Som udgangspunkt har Yousees medarbejdere (kundesupport/teknikere) ikke behov for at tilgå en kundes computer.
Og du kan ikke udlede at jeg ikke stoler på dem, fra ovenstående, for så ville jeg ikke udlevere det i første omgang. Jeg kunne reelt også undlade at skifte det, da det alene ville stå på en sag i deres sagsbehandlingssystem og sikkert aldrig set igen Redigeret af quarkir - 20-Juni-2017 kl. 08:20 |
||||||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||||||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Som jeg kommenterede tidligere, så er YouSee's kundeservice blevet udliciteret til et firma uden for koncernen !
Sikkert nok dem der var meget billige. Det virker ihf. som om, det er unge lavtlønnede, som tjener lidt ekstra ved at løfte røret. Mens deres supportere/teknikere er uddannede medarbejdere i en specialafdeling hos YouSee, som i de fleste tilfælde, ved hvad det hele handler om. Oven over dem er der så "superspecialisterne", som ved "alt". Som en af teknikerne fortalte med et glimt i øjet. Præcist hvor de sidder henne er jeg svar skyldig. Men det er sådan set også ligegyldigt. Nå, der kan vel snart ikke tærskes mere langhalm på dette. Ha' en rigtig hyggelig dag.
Redigeret af Roland - 20-Juni-2017 kl. 08:32 |
||||||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||||||||
Bet@
Bruger Oprettet: 21-Oktober-2009 Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Har oplevet det samme hos YouSee, og har altid nægtet, at udlevere mit password.
|
||||||||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Godt at du kan skelne imellem de vigtige og ikke vigtige log-ins.
Der har været omtale af identitets tyverier, hvor navn og personnummer er tilstrækkeligt. Ikke alle er klar over at det er kritisk information og jeg må indrømme at jeg også giver de sidste fire til lægen o.l., hvis nødvendigt; men skriver det aldrig i en mail eller sms. Ligeledes har der været læk fra bl.a. snapchat af billeder der skulle have være slettet. Var det Kommune Data der kom til at sende en cd med mange personnumre til et kinesisk firma? Sikkerheden er meget svag i dagens Danmark - det er ikke specielt møntet på dig - men et samfundsproblem er det |
||||||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |