|
Ekstern RIAA til Surround Receiver? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Om du vil opnå bedre lyd med den RIAA du har kig på synes jeg du skal prøve af. Men altså en RIAA til 700 kr. med strømforsyning og et antal led i detailkæden til at drive prisen op kan næppe indeholde megen ekstra kvalitet i komponenter eller design end din Yamaha.
Nu ved jeg ikke hvilken pickup du har, men her kunne du potentielt opnå større forbedring. Eller gå på DBA og checke en af de mange forforstærkere med RIAA til under 2000 kr. Jeg kan nogle gode bud fra LC Audio, Musical Fidelity, Project etc.
|
|
Gump
Super bruger Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger også "Pure direct" hver gang der skal streames musik og lyttes til plader, men det er nu kun fordi at jeg ikke vidste der var en "Straigth"... Den må jeg hellere få prøvet af i weekenden!
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har lige købt en Argon Phono 1 pre amp, den billige fra klubben til 599kr
Den er ultra kompakt, har ingen justeringsmuligheder, men lyder godt, skiftede også forstærker så det svært at forklare hvordan den lyder uden kun at skrive den lyder godt, for det gør den. Til prisen er den god og hvis den lyder bedre end det i din av receiver (tror man skal godt op i prisen for at en av reciever har en god riaa,pladespiller indgang) så har du fået forbedret lyden billigt ellers kan du altid returnere den og få pengene tilbage. Du skal bare huske på der ikke er nogen signalkabler med, bruger dem her (langt bedre kvaliteten en standard kabler fra Qed,Audioquest og hvad der nu ellers findes) https://www.av-connection.dk/?PGr=8135
|
|
NesraL
Bruger Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg takker igen for de gode inputs.
Jeg kan berette om, at jeg har købt mig en brugt Rega MM Fono Mk2, og der er dæleme sket ting og sager - til det absolut positive 😊
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske skal du skrive en smule om hvad du oplever.
Det er god viden til andre i forum.
|
|
NesraL
Bruger Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er helt klart som om der er mere hul igennem nu med den nye RIAA. Jeg bilder i hvert fald mig selv ind at jeg hører flere detaljer end jeg gjorde før, og at det hele bare fremstår en smule mere tydeligt.
Men den største ændring er helt klart dynamikken. Der er så helt afgjort også en stor forskel. Det er et meget større lydbillede, med mere, og bedre defineret bas.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |