|
Hvilken forstærker? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1665 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det vil ganske rigtigt virke, men jeg vil påpege, at man skal huske at skrue ned på stereoforstærkeren inden man skifter over til musik. Eller risikerer man et spontant hjertestop når man trykker play på musikken. Hvis man absolut vil sådan en løsning, ville jeg foreslå at finde en stereo med HT indgang.
Redigeret af Mefisto - 31-December-2018 kl. 16:43 |
||
MortenGN
Bruger Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har stadig tilgode at glemme at skrue ned. Men ellers er der smæk på næste gang der skal høres musik ja 😉 tænker det er en vanesag, jeg skruer for det meste altid ned når jeg har hørt musik også, da jeg ikke lytter på lavt niveau så ofte.
|
||
Thom
Ny bruger Oprettet: 28-December-2018 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men de stereo forstærkere jeg kigger på har også alle HT pass funktionen, så vil det sige at risikoen med lydniveauet så undgåes?
Vil det være korrekt at køre audessy setup forfra når man har koblet stereo forstærkeren og lydniveau på den til igen? Pt. Er AMP assign sat til bi-AMP 5.1 + zone 2 - skal der mon ændres noget der?
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1665 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja hvis du vælger en med HT er der ikke nogen fare ved volumen. Du skal køre Audyssey igen, så du få tilpasset niveauet på højttalerne. Ved ikke hvilke indstillinger der skal laves, men det fremgår nok af manualen.
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, så virker den som ren effektforstærker, når lyden kommer fra surroundreceiveren. Så kan du dreje alt hvad du vil på volumekontrollen på stereofrostærkeren. Den ændrer ikke volume. Og ja, du skal altid kører Audessay igen, når du laver ændringer på forstærker eller højttalersetup. |
||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har lige til hifi fået en billig men kraftigt effekt forstærker som jeg pt er igang med at skifte blæser på, som det første har jeg bestilt et par blæser den ene super billig den anden dyr, så har jeg lidt at prøve mig frem med.
Fra harbeth tråden how much power do i really need så er f.eks 30 watt nok til lav baggrund musik tv som f.eks nyheder og alm programmer som de sender i løbet af en uge. Skal du derimod spille høj musik med fuld dynamic så skal du have masser af power, især til bassen. 200-300 watt pr kanal eller mere, ikke kun pga du skal spille højt, men også pga du ikke vil derop hvor forstærkeren har sin grænse hvor den begynder at lyde agressiv,påtrængende i de høje frekvenser og det har jeg har fået mindre af, nu er musikken blevet meget renere uden en skarp,agressive lyd som man ofte oplever tæt på forstærkerens grænse. Nogen skriver når man level matcher 2 forstærker kan det være umuligt at høre forskel så længe ingen af dem forværnger,clipper. Køb en stor effektforstærker måske den ny Behringer A800 som er passiv kølet og har 2x220 watt i 8 ohm, crown skulle også være rigtig gode selv om de er med blæser. Da jeg åbnede min havde den en kæmpe transformator ofte langt større end en 7-9 kanals surround forstærker, skal ikke under mig den er 20 cm i diameter og det er meget og kan helt sikkert levere nok power, lydmæssigt er den rigtig god.
Redigeret af gasolin - 09-Januar-2019 kl. 18:39 |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |