recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector og komponent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector og komponent

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Velbekomme Ole,

Det glæder mig, at jeg kunne øge din forståelse og jeg hører gerne lidt om, hvordan afprøvningen gik.

Hej igen.

Så har jeg moslet frem og tilbage. Jeg fik ikke det ønskede resultat med scartstikket. Så jeg gik tilbage til den gamle opsætning. Jeg fandt så denne manual på nettet, hvis du ville se lidt om Denon AVR-3805. Så vidt jeg kan se står der "

Component Video Upconversion

Yes

"

Hvad det så  betyder.

http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/Audioho licsReviewDenonAVR-3805.html

Umiddelbart giver det et bedre billede(Som jo ikke var dårligt i starten).

Jeg er jo bare stadig lidt usikker på det område. Har trods alt kun haft Samsung skærmen i 2 uger.

Jeg glæder mig til at høre dit svar Carser.

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 19:09

Hej igen.

Så fik du prøvet det. Og det blev ikke bedre. Nu ved jeg så ikke, om det er din DVD-afspiller eller TV'et eller SCART-kablet, der sætter grænsen. Det kan faktisk også være S-kablet, du bruger.

Der er mange led i kæden, og jeg tør ikke sige, hvor der er (mest) forringelse - slet ikke ud fra, at jeg ikke konkret har oplysninger om, hvad du så, der ikke var godt nok.

Og måske er TV'et så nyt, at du ikke har fået det trimmet helt ind til optimal ydelse? Der er tit meget at hente ved at fjerne eller reducere kunstig tilført skarphed m.m.

TIP: Star Wars og andre THX-certificerede DVD'er har en lille genial THX-optimizer liggende i language-menuen, den er fin til trimning af billedet.

Der er nu ikke link til nogen manual i din besked, men pyt med det - det har jeg ikke brug for. Review'et og specifikationerne er fint nok.  

Component Video Upconversion betyder, at din receiver kan lave et indkommende videosignal (s-video eller composite) om til component. Den kan altså udføre et job, der normalt ligger i TV'et. Og så undgår du at køre med tidligere omtalte blandinger i blot en eller to ledere mellem apparaterne. Så kvaliteten "oppes" = upconversion.

Og det er jo det, du allerede bruger. Det virker åbenbart rigtigt godt, og det er jo også en glimrende og halvdyr receiver, du har.

Jeg kan i øvrgt se på siden, at receiveren også har to component video-indgange. 
hvis din DVD-afspiller havde component-udgang, var det værd at prøve med dette i stedet for S-video. Dét ville nok være det optimale i dit set-up. I mangel af dette kunne du prøve en anden afspiller eller et andet kabel.

Håber, du med dette svar kan komme lidt tættere på det optimale.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 19:17

Ja, jeg er da blevet det klogere. Jeg tror også at Denon gør et godt stykke af arbejdet med at gøre s-vhs bedre end var.

Det er jo som du siger med at forsøge sig frem.

Jo, det næste der skal spares op til er jo så en dvd/hdd optager med hdmi og hele svineriet.

Men det er jo en helt anden historie.

Tak for nu, Carser.

Hilsen Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top