|
Stofa Arris tv-boks opsætning |
Besvar |
Forfatter | |
BlissY
Bruger Oprettet: 17-Januar-2009 Sted: Århus Status: Offline Point: 136 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Marts-2016 kl. 15:38 |
Har fået en Arris tv-boks fra Stofa. Har problemer med at få lyden til at fungere optimalt. Har forbundet min Sony str-dn1060 surround receiver for at få lyden ud igennem mine højttalere. Nogen kanaler er dog meget lave i lyden, f.eks. alle DR's kanaler og kanal5 og 6'eren m.fl. Dem der er lave står som Linear PCM i min receiver. Mit TV er et Samsung UE55F8005.
Kører HDMI ARC fra receiver til fjernsyn og et HDMI kabel fra tv-boks til TV'et. Derudover et optisk kabel fra tv-boks til receiver. Når jeg tænder på boksens fjernbetjening, tænder fjernsyn og boksen, men ikke receiveren. Er det korrekt tilsluttet? |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slut STBen til Reciveren, hvis du vil have Surround fra de kanaler der sender det. Lyden er lavere på de kanaler der bruger Dolby Digital, end dem der bruger MPEG. Grunden til at Reciver ikke tænder, er sikkert forket opsætning. Er Any net aktiveret.? Er Reciver On aktiveret.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
BlissY
Funktioner
Tak(0)
|
Inden jeg satte boksen til, var der ikke meget forskel på lyden, kun TV3 der var meget høj. Nu kan jeg kun lige ane lyden på de lave kanaler, når der er et passende lydniveau på de andre.
Any net er aktiveret receiver on ved jeg ikke lige hvad er.
|
|
BlissY
Funktioner
Tak(0)
|
Kan ikke få noget billede på, hvis jeg ikke har HDMI fra boksen til TV'et.
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Så er det fordi den ikke har CEC, og derved ikke automatisk kan lave hul igennem, eller at Reciveren ikke kan gennemsløjfe i stand by tilstand. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
BlissY
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, må prøve at lege lidt mere med det. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ellers omvendt, svagere lyd på Dolby Digital og højere på MPEG. Udsendelse lyd er enten DD eller MPEG. |
|
|
|
BlissY
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal jeg ikke kunne sige, men det min receiver siger er Dolby ved dem der spiller højt og PCM ved dem der spiller lavt.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |