recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Ok, hvad så når hans utrykkelige ønske om LCD tydeligvis bunder i gamle fordomme om burn in etc. Er det så ikke ok at korrigere dette?

Det er altså sjovt.

Når ordet burn-in optræder i en købstråd, er et en fordom.

Når ordet burn-in optræder i en tråd, hvor en plasma-ejer fortæller, at han har fået burn-in, er det noget, man bare må regne med på plasma-TV, og i øvrigt har trådstarter selv har været ude om det, fordi han er et fjols, der behandler TV'et forkert.

Og det er de samme mennesker, der skriver disse to udsagn.

Men hvis hovedprioriteten er billedkvalitet er plasma en overvejelse værd og det synes jeg også LCD fans burde indrømme og rådgive efter. Men jeg tror faktisk aldrig at jeg har set en LCD tilhænger gøre dette

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har som sagt ikke rigtigt set nogen LCD-fans/tilhængere her på recordere.

JA var/er en mulig undtagelse. Reelt er han dog nok bare en person, som er ligeglad med Plasma/LCD men vægter genskin og 21:9 meget højt i sine købskriterier.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 23:40

Kære alle.

Der SKAL være plads til både LCD og PLASMA brugere på recordere.dk. Og jeg vil bede alle om at glemme billedkvalitet, og andre personlige preferencer, når disse ikke er i spil.

De fleste mennesker ønsker bare råd og vejledning om et TV inden de køber det. Og svaret behøver ikke hver gang være "Køb Plasma".

Jeg anfægter ikke plasmas kvaliteter, og jeg anfægter ikke at har man et plasma sat op i perfekt opsætning, så er det p.t. nok det bedste inden for billedkvalitet. Men for at bruge mit yndligsudtryk. Hr. og Fr. Frikadelle Danmark er ligeglad. Så med mindre folk spørger om præcis plasma og billedkvaltet, så lad være med at blande jer i de tråde der vedrører LCD.

Omvendt, så skal LCD folk også lade Plasma folkene være. Der er ingen grund til at blive ved med de samme diskussioner igen og igen.

Så vi bibeholder LCD og PLASMA som to teknologier, og hver har sine kvaliteter for sine bruger. Respekter det. Og så gør som mig. Bid jer selv i tungen hvis i gerne vil ud med jeres egen favorit i en tråd der ikke vedrører dette.

Tongue
Tongue

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 23:46

Men forstå faktisk ikke nogen gider mere, slet ikke efter denne debat.

to spørger indtil om plasma er noget i en tråd med overskiften (ingen viden om tv)
manden siger nej
jeg siger så han skal købe en sharp, som han selv har kigget på .
trådstarter er sikkert ude og kigge på tv
mens der skrives 30 sider tråd om ingenting

Redigeret af xcardman - 30-April-2010 kl. 23:46
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg er ikke i nogen LCD-lejr. Hvis den lejr findes, befolkes den reelt af 1-2 personer.

Der er faktisk en pæn chance for, at vores næste TV bliver et plasma.

Men jeg er i lejren af personer, der er hamrende trætte af, at en lille gruppe:
  • forsøger at trække enhver diskussion hen på billedkvalitet uanset om en tråd handler om billedkvalitet.
  • forsøger at proppe TV'ene med den bedste billedkvalitet ned i halsen på enhver trådstarter, uanset om højest mulig billedkvalitet er trådstarters købskriterie.
  • forsøger at undertrykke enhver begrundet kritik af TV'ene med den bedste billedkvalitet, selv når kritikken kommer fra ejere af disse TV.
Prøv nu at forstå, at perfekt billedkvalitet under optimale forhold faktisk er et sekundært valgkriterie for nogle.
Det må være et af de bedste indlæg her. Jeg kan kun være enig.Clap
Mvh
Flemming Larsen
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 09:22

Ok, hvad så når hans utrykkelige ønske om LCD tydeligvis bunder i gamle fordomme om burn in etc. Er det så ikke ok at korrigere dette?

Det er altså sjovt.

Når ordet burn-in optræder i en købstråd, er et en fordom.

Når ordet burn-in optræder i en tråd, hvor en plasma-ejer fortæller, at han har fået burn-in, er det noget, man bare må regne med på plasma-TV, og i øvrigt har trådstarter selv har været ude om det, fordi han er et fjols, der behandler TV'et forkert.

Og det er de samme mennesker, der skriver disse to udsagn.

Men hvis hovedprioriteten er billedkvalitet er plasma en overvejelse værd og det synes jeg også LCD fans burde indrømme og rådgive efter. Men jeg tror faktisk aldrig at jeg har set en LCD tilhænger gøre dette

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har som sagt ikke rigtigt set nogen LCD-fans/tilhængere her på recordere.

JA var/er en mulig undtagelse. Reelt er han dog nok bare en person, som er ligeglad med Plasma/LCD men vægter genskin og 21:9 meget højt i sine købskriterier.

Jeg siger ikke at at burn in ikke kan forekomme, men det er yderst sjældent på nye/nyere skærme og derfor ikke noget der burde afholde en fra at overveje plasma.
På samme måde har nogle LCD jo også problemer med betragtningsvinkler, clouding, backlight bleeding... Skulle det så automatisk diskvalificere LCD?

Jeg synes generelt holdningen blandt mange herinde er at problemer med ældre/få nye plasma skærme åbenbart gør at plasma ikke er værd at overveje.
Hvorimod problemer med LCD i højere grad bliver slået hen som detaljer, der ikke burde  påvirke valget af dem. 

Jeg vil godt understrege at jeg ikke er teknologi fanatiker, jeg er dybest set ligeglad med hvad der er " inde i kassen". Vil bare gerne have mest muligt for pengene.

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg er ikke i nogen LCD-lejr. Hvis den lejr findes, befolkes den reelt af 1-2 personer.

• forsøger at trække enhver diskussion hen på billedkvalitet uanset om en tråd handler om billedkvalitet.
  • forsøger at proppe TV'ene med den bedste billedkvalitet ned i halsen på enhver trådstarter, uanset om højest mulig billedkvalitet er trådstarters købskriterie.
  • forsøger at undertrykke enhver begrundet kritik af TV'ene med den bedste billedkvalitet, selv når kritikken kommer fra ejere af disse TV.
Prøv nu at forstå, at perfekt billedkvalitet under optimale forhold faktisk er et sekundært valgkriterie for nogle.

Jeg er fuldstændig enig, men det skriver folk yderst sjældent (stort set aldrig). De skriver som regel at de vægter billedkvalitet højt!
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 09:54

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg er fuldstændig enig, men det skriver folk yderst sjældent (stort set aldrig). De skriver som regel at de vægter billedkvalitet højt!
Netop, men, det nytter ikke noget. Du bliver bare rakket ned for det, så overlad LCD forum til de der anbefaler LCD! Problemet er jo, at folk der søger om råd til køb af nyt tv jo i reglen ikke er tilfredse med billedkvaliteten på det tv de har nu. Netop fordi mange har købt fladskærme på grund af design og specs, og så har opdaget, at billedkvaliteten ikke ligefrem er noget, at råbe hurra for. Så snart du så anbefaler plasma som et alternativ til LCD i en LCD tråd, så "invaderer" du "hellig grund", og "undertrykker" andre som den "plasma-missionær" og "fanatiker" du er. Spar dig selv for dette bøvl, og overlad LCD forum til de der anbefaler LCD.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 14:54
efter nu at have pløjet de sidste sider igennem vil jeg nu stadig påstå at den opdeling der er pt er en medvirkende årsag til at mange diskussioner løber helt af sporet.
Naturligvis er det ikke kun opdelingen.. det handler også om debatdiciplin og respekt.

Men jeg syntes stadig at selve opdelingen er skyld i en meget større grad af ensporing... og det er meget sværere at få inspiration her.. trist.. men sådan oplever jeg det.. og jeg tror denne udvikling bliver forstærket fremover hvis ikke man sadler om.

just my 2 cents 
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu