|
Tuner til Yousee - en lille boks/indstikskort |
Besvar |
Forfatter | |
Lord_Shiva
Junior bruger Oprettet: 15-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-December-2015 kl. 13:39 |
Hej,
Jeg ejer et ældre fladskærms tv i soveværelset, hvor der ikke er nogen digital tuner i. Derfor virker det ikke efter 9. februar 2016. Det jeg gerne vil have, er en lille dims jeg kan putte i tv'et (ala chromecast), så jeg ikke skal til at montere en stor boks på væggen. Jeg har selvfølgelig kigget lidt rundt, men det eneste jeg kan finde er nogle store bokse. Er der nogen som kender til noget mere simpelt og noget så jeg slippe for 2 forskellige fjernbetjeninger? Mvh Christian
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et nyt TV er den eneste løsning på det du søger. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den mindste modtager der kan fås er nok You Bio boxen, og dertil en universal Remote. De kunne være din løsning, hvis ikke der skal modtages noget som er kodet. (Bland selv/extra kanaler). En CC kan jo også bruges sammen med deres TV App. Hvis de løsninger ikke er brugbare, så er det som også skrevet et nyt TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal det gamle tv beholdes, bliver man nødt til at tilslutte en digital modtagerboks, fx Clint DC1 (kun til ukodede kanaler i en fast tv-pakke). Pris gerne under 500 kr. Dimensionerne er 19x16x4 cm.
(YouSee har stoppet salget af den lille YouBio Boks, men den kan nok fås privat). Men et nyt tv vil jeg mene er den bedste løsning. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Findes ikke, tilgengæld har jeg heller aldrig set en tuner der lignede en stor boks til vægmontering. Køb en tuner boks som clinten der foreslåes, den er lille og en universal fjernbetjening. Alternativt et nyt tv.
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej - jeg har den YouBio boks fra Yousee, Vilhelm anfører herover.
Da jeg har haft Yousee+ boksen til i sidste uge, har jeg ikke fået udpakket YouBio boksen. Den er derfor stadig i sin plastindpakning, hvis det skulle have interesse engang i næste uge. Før da jules der. Af en udskrift fra TDC-butikken fremgår det, at boksen er købt den 30. december 2014. I forhold til Clint DC1 kan den dog ikke optage på en ekstern USB-disk, har jeg læst mig til, så YouBio-boksen har sine begrænsninger. Faktisk har jeg også en Clint DC1 stående, og det er nu en behagelighed at kunne optage også. Se en test af YouBio-boksen her: http://digitalt.tv/youbio-boksen/ Lidt om boksen her fra Yousee: http://yousee.dk/~/media/pdf/Hjaelp%20og%20support/YouBio/YouBio%20Ops%C3%A6tningsmanual.ashx Mvh. Jørgensen |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Korrekt, boxen er først og fremmest til Film, men har fået åbnet for Tuneren, og den kan ganske rigtigt ikke optage, det var meningen på et tidspunkt, men det vil så ikke ske da den åbenbart er udgået. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
andersp2
Bruger Oprettet: 29-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes faktisk en boks som er endnu mindre
http://www.av-connection.dk/?PGr=7931 10*10*2 cm
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og så er der jo Clint AC1, den mindste af dem alle sammen. Sættes direkte i Scart eller HDMI bøsningen bag på TV'et. Den er desværre udgået, men nogle forhandlere har den stadig på lager.
Men man undgår jo ikke en ekstra fjernbetjening som trådstarter gerne ville være fri for. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
NikolajC
Guld medlem Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med en chromecast som du beskriver med yousee app fra en telefon?
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det er blevet foreslået. |
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |