recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tuner til Yousee - en lille boks/indstikskort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tuner til Yousee - en lille boks/indstikskort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lord_Shiva Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lord_Shiva Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tuner til Yousee - en lille boks/indstikskort
    Sendt: 21-December-2015 kl. 13:39
Hej,

Jeg ejer et ældre fladskærms tv i soveværelset, hvor der ikke er nogen digital tuner i. Derfor virker det ikke efter 9. februar 2016. 

Det jeg gerne vil have, er en lille dims jeg kan putte i tv'et (ala chromecast), så jeg ikke skal til at montere en stor boks på væggen.

Jeg har selvfølgelig kigget lidt rundt, men det eneste jeg kan finde er nogle store bokse. Er der nogen som kender til noget mere simpelt og noget så jeg slippe for 2 forskellige fjernbetjeninger? 

Mvh
Christian
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Lord_Shiva Lord_Shiva skrev:

Er der nogen som kender til noget mere simpelt og noget så jeg slippe for 2 forskellige fjernbetjeninger? 

Mvh
Christian

Et nyt TV er den eneste løsning på det du søger.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 16:01

Den mindste modtager der kan fås er nok You Bio boxen, og dertil en universal Remote.
De kunne være din løsning, hvis ikke der skal modtages noget som er kodet. (Bland selv/extra kanaler). En CC kan jo også bruges sammen med deres TV App.
Hvis de løsninger ikke er brugbare, så er det som også skrevet et nyt TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 17:19
Skal det gamle tv beholdes, bliver man nødt til at tilslutte en digital modtagerboks, fx Clint DC1 (kun til ukodede kanaler i en fast tv-pakke). Pris gerne under 500 kr. Dimensionerne er 19x16x4 cm.

(YouSee har stoppet salget af den lille YouBio Boks, men den kan nok fås privat).

Men et nyt tv vil jeg mene er den bedste løsning.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Lord_Shiva Lord_Shiva skrev:

Det jeg gerne vil have, er en lille dims jeg kan putte i tv'et (ala chromecast), så jeg ikke skal til at montere en stor boks på væggen.

Findes ikke, tilgengæld har jeg heller aldrig set en tuner der lignede en stor boks til vægmontering. Køb en tuner boks som clinten der foreslåes, den er lille og en universal fjernbetjening. 

Alternativt et nyt tv.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 21:50
Hej - jeg har den YouBio boks fra Yousee, Vilhelm anfører herover.

Da jeg har haft Yousee+ boksen til i sidste uge, har jeg ikke fået udpakket YouBio boksen. Den er derfor stadig i sin plastindpakning, hvis det skulle have interesse engang i næste uge. Før da jules der. Smile

Af en udskrift fra TDC-butikken fremgår det, at boksen er købt den 30. december 2014.

I forhold til Clint DC1 kan den dog ikke optage på en ekstern USB-disk, har jeg læst mig til, så YouBio-boksen har sine begrænsninger. Faktisk har jeg også en Clint DC1 stående, og det er nu en behagelighed at kunne optage også.

Se en test af YouBio-boksen her:

http://digitalt.tv/youbio-boksen/

Lidt om boksen her fra Yousee:

http://yousee.dk/~/media/pdf/Hjaelp%20og%20support/YouBio/YouBio%20Ops%C3%A6tningsmanual.ashx

Mvh. Jørgensen

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 21:55

Korrekt, boxen er først og fremmest til Film, men har fået åbnet for Tuneren, og den kan ganske rigtigt ikke optage, det var meningen på et tidspunkt, men det vil så ikke ske da den åbenbart er udgået.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 10:15
Der findes faktisk en boks som er endnu mindre
http://www.av-connection.dk/?PGr=7931
10*10*2 cm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 10:49
Og så er der jo Clint AC1, den mindste af dem alle sammen. Sættes direkte i Scart eller HDMI bøsningen bag på TV'et. Den er desværre udgået, men nogle forhandlere har den stadig på lager.
Men man undgår jo ikke en ekstra fjernbetjening som trådstarter gerne ville være fri for.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 12:14
Hvad med en chromecast som du beskriver med yousee app fra en telefon?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 12:16

Det er blevet foreslået.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu