|
Debat af nyheder på forsiden (i forummet) |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:42 | |
Linket til forum er først kommet på efterfølgende . Og det understreger et eller andet sted også min pointe. Når nu man, fra officiel side, opretter et emne i forum, hvorfor skal der så stadig være mulighed for kommentarene? Det gavner absolut ingen, at vi får splittet debatten op på den måde. |
||
Helmuth
Super bruger Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
Sendt: 28-Juni-2009 kl. 06:27 | |
jonaskp, det glæder mig du holder fast i denne 'problematik'. Bakker dine kommentarer op!
|
||
daddyd
Bruger Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:00 | |
Jeg synes den måde det fungerer på http://www.allehaderos.dk/ er ganske glimrende. Artikler bliver lagt til debat i forumet, men det er samtidig muligt at se hele den debat under selve artiklen. |
||
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:45 | |
Åbner lige emnet igen, da der nu på kort tid har været en del eksempler der virkeligt har prikket til mig i forhold til denne problemstilling.
De første eksempler er de såkaldte sommer-agurker, i dette specifikke tilfælde 3D eller Drop-D. Her har recordere.dk skrevet en artikel/blogindlæg der lægger op til debat. Dette bliver tydeliggjort ved at der oprettes et "officielt" emne i forummet. Dette emne er nu oppe på 13 siders debat. Udover dette, så kører debatten sideløbende i nyhedskommentarerne, hvor der for nuværende er 28 kommentarer. Det giver da absolut ingen mening, at man på den måde splitter debatten op og gør det endnu mere uoverskueligt, endda i et "officielt" emne. En ting er når der bliver postet en nyhed/artikel og der bliver kommenteret på nyheden og der samtidigt/efterfølgende oprettes et emne fra en bruger for at debattere selvsamme. Men når recordere.dk selv skaber denne forvirring ved både at oprette et emne i forummet og undlade at lukke for kommentarene (som jeg ved kan lade sig gøre, da det er gjort tidligere), så synes jeg ikke det hænger sammen. Senest var det en kommentar i en nyhed vedr. iPad lancering i Danmark: Kommentar nr. 5 fra "Anonym" fik lidt mit pis i kog, hvilket måske også kan ses af min efterfølgende kommentar. Jeg copy/paster lige for nemheds skyld: Anynom: "Lad dog være med at købe lortet, så kan de lære det. Men æblefanatikerne er jo ligeglade med hvor meget de bliver taget i rø***, bare det er Apple der støder til :-D." Mig: "Kan vi ikke please, bebe, "vil I ikke nok være søde?" snart få lukket de nyhedskommentarer, så folk ikke "gemmer" sig bag titlen anynom eller bare dropper forbi for at smide brænde på et bål eller lort i hovedet på andre? Et af de argumenter som recordere.dk har brugt som det vigtigste for at bibeholde nyhedskommentarerne er at folk ikke behøver at oprette sig i forummet for at skrive et indlæg og deltage i debatten. Fortæl venligst hvordan indlægget lige før mit, på nogen som helst måde bakker op om dette argument som værende et ønskværdigt indspark i debatten?" Disse to eksempler (og alle de andre sommer-agurker, som fungerer på samme måde som "3D eller Drop-D") er bare to konkrete eksempler på noget der foregår hele tiden.
|
||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:53 | |
Og igen er jeg enig.
|
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |