|
Lydudfald på Apple TV 4 |
Besvar |
Forfatter | |
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-August-2016 kl. 08:49 |
Hej alle
Har et lidt irreterende problem med mit ATV4 på mit Pana PX70 TV. Ville høre om andre også har dette problem med ATV4. Problemet er at jeg har korte udfald på lyden engang imellem. Der kan gå adskillige minuter imellem. Udfaldet er ca. på 1sec, så kommer lyden igen. Der er ikke nogle problemer med billedet. Det er lige meget hvilken app jeg kører. Udfaldet kommer både når jeg streamer eller f.eks. spiller, så det er ikke noget med min internet forbindelse. Da jeg benyttede min WDTV på samme HDMI kabel og indgang, havde jeg aldrig observeret fejlen. Jeg har også forsøgt at bytte rundt på kablerene mellem min YouSee box og ATV, men uden nogen ændring. Hvis jeg skifter over til at kører 720P, så forsvinder problemet heldigvis. Desvære har ATV'en en tendens til at skifte tilbage til HDMI auto, og derved skifte over til 1080P igen. Det der undre mig, er at hvis det skulle være begge mine HDMI kabler der skulle være problemet, hvorfor er der så ingen problemer med YouSee og min WDTV, og hvorfor bliver billedet heller ikke berørt.
|
|
Mvh Jesper
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart tænker jeg, at det er kablet. 1080p kræver langt mere godt signal end 720p. Kørte din yousee boks og WD-boks med 1080p?
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
Ja min YouSee boks og WDTV kører/kørte 1080p uden problemer. Det undrer mig at det kun er lyden der er problemet, hvis det skulle være kablerene, som i øvrigt kun er 1,5m lange.
|
|
Mvh Jesper
|
|
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du auto shutdown eller hvad det hedder slået til?
Prøv at sætte det til Never. |
|
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil jeg prøve, selvom det lyder mærkeligt at det skulle være problemet.
|
|
Mvh Jesper
|
|
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men ATV er mærkelig nogle gange
Jeg havde selv det problem, at når jeg så tv, så lød der med jævne mellemrum et bling, som om jeg havde trykket Back på fjernbetjeningen, hvorefter jeg røg ud i app menu'en igen. Det viste sig netop at være fordi, at jeg havde sat auto shutdown til med - så vidt jeg husker - 15 minutters mellemrum. Det slog jeg fra = problem løst. Ved godt, at det er et lidt optimistisk råd til dig, men sæt nu det også kunne løse noget i dit tilfælde! |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |