recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering/Indstrålings problem (Stofa)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixelering/Indstrålings problem (Stofa)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mads664 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2014
Sted: Næstved, Danmar
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mads664 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelering/Indstrålings problem (Stofa)
    Sendt: 29-December-2014 kl. 22:29
Hejsa

jeg har et problem som jeg har lidt svært ved at greje. I slutningen af August får vi skiftet kablet fra "boksen ved vejen" og hen til huset - masser af gravearbejde ;-). Det får vi skiftet, da vi en periode har døjet en del med pixelering, som skulle komme af indstråling. Forinden havde teknikeren og jeg testet to TV-tuner ( en Maximum 505c og en Ennovia DVB-C EDC 11R) samt skifte kabler og kabel udtag i stuen - uden at det afhjalp problemet. Problemet den gang blev isoleret til det føromtalte kabel i jorden, som Stofa teknikeren kunne måle sig frem til at der var et brud.

Vi fik gravet, skiftet kablet. Der viste sig at der intet brud var, men måske en dårlig samling lige udenfor "boksen ved vejen". Men signalet blev mærkbart bedre. Dog med enkelte udfald på DR1 og TV2 - de kunne dog tælles på nogle få gange om måneden.

Men nu er de udfald taget til siden jul. Når vi ser DR1 og TV2 på vores setup ; Sony KDL 46S2530 TV med en Maximum 505C DVB-C tuner. Så kommer der konstant udfald og pixeleringer. Jeg har så selv forsøgt at isolerer problemet.

1. Resette vores Maximum 505C DVB-C tuner og gendanne fabriksindtsillinger. (Firmware er blevet opdateret til den sidste nye i slut august)
2. Prøve vores reserve TV DVB-C tuner ; Ennovia DVB-C istedet for Maximum 505C DVB-C tuneren.
3. Prøve med et andet antennekabel - ligeledes Stofa certificeret.
4. Slukke for al eludstyr i stuen.
5. Vikle staniol - kortvarigt - om Maximum 505C DVB-C tuneren.

Intet hjalp.

Så satte jeg min datters Prosonic TV til. Det har indbygget DVB-C tuner. Ingen problemer. Fint signal på DR1 og TV2. Aha tænkte jeg. Så er den gal med mit Sony TV eller Maximum boks. Jeg tilslutter min Maximum boks til min datters Prosonic TV og der er forstyrrelser på DR og TV2 signalet.

Aha tænker jeg igen. Så er det min DVB-C boks den er gal med! Jeg tager mit Sony TV og Maximum tuner med ud til mine forældre. De bor også i Næstved og  har ligeledes har Stofa.

Ingen problemer! Signalet er fint. DR1 og TV2 går fint igennem.

Så hvad er problemet hjemme på vores egen matrikel? Confused

Mvh

Mads, Næstved

Redigeret af mads664 - 29-December-2014 kl. 22:35
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 10:01
Stofas signal er sindssygt følsomt. Pixeleringerne kommer du formentlig aldrig af med. Signalet fra Stofa er formentlig ganske lidt ringere end hos dine forældre. Hvis du ikke har internet hos Stifa kan du få sat et bredbåndsfilter op, der fjerner bredbåndsdel og giver lidt signalforbedring. Selv droppede vi Stofa og skiftede til waoo, da vi netop også skulle skifte vores stikledning, der sikkert på samme måde havde en lille uhensigtsmæssighed. Uanset waoo eller Stofa skal din installation være HF tæt overalt. Skiftede din antenneforening til yousee ville du formentlig slippe for problemerne, da signalet der - vistnok - stadigt leveres med Qam64, der fungerer bedre. Til gengæld er opløsningen ufattelig ringe.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu